Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

border collie - gedrag

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
293 Bekeken
(@vincentbaart)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hoi

 

ik zoek een goede brok voor mijn border collie van 4j.

Hij heeft sowieso wel last van stress, de brok moet echt lekker zijn omdat zijn serotonine daarvan stijgt.

In het verleden al last gehad van lage zink-waarden.

Liefst een brok rond de 50à60 euro / 15kg... 

Bij Versele Laga - optilife lam werd mijn hond knettergek, hijgen, rillen, héél veel stress. 

liefst een brok dus waar niet téveel energie in zit.

Op dit moment krijgt hij lobo geperst, maar het betreft daar varkensvlees hetgeen ik toch wat over twijfel.

 

alvast bedankt voor de tips!

 
Geplaatst : 15/01/2023 10:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Misschien heb je wat aan de volgende tips:

- ik denk dat er meer serotonine vrijkomt door het kauwen op een kauwstaaf, dan door eventjes een lekkere smaak proeven van brokken.

- in de brokkenvergelijker kun je de brokken sorteren op prijs per 1000 kcal door te klikken op de kolomtitel. Jouw budget ligt ongeveer op €0,90 per 1000 kcal.

- je kunt er op letten dat zink als zinkchelaat is toegevoegd, dat is beter opneembaar dan zinksulfaat en zinkoxide

- het hijgen en stressgedrag lijkt me niet te maken hebben met de hoeveelheid calorieën. En als dat wel zo zou zijn is dat simpel op te lossen door wat minder te geven. In Opti Life Lam zit niet zoveel energie (te zien aan kcal). Ik zou de hoeveelheid energie (oftewel kcal) dus niet zwaar laten wegen. Het afwijkende gedrag zal eerder te maken hebben met een ingrediënt zoals een allergeen of smaakmakers.

- varkensvlees in brokken is voor de meeste honden geen probleem

- overweeg ook eens om (eventueel deels) natvoer of rauwvoer te geven. Doordat dat minder toevoegingen en koolhydraten bevat, voor minder afvalstoffen in het lichaam zorgt, voor een betere darmflora zorgt, voor een betere hormoonbalans zorgt en beter verteerbaar is, kan dat veel verschil maken bij vele problemen, waaronder stress.

Als je er zelf niet uitkomt, raad ik je aan een consult af te nemen bij een orthomoleculair voedingsdeskundige.

Succes!

 
Geplaatst : 18/01/2023 11:45 am
Deel: