Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

duitse dog pup,welke brok?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,456 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

hoi,
wie zou me kunnen helpen, we zien door de bomen het bos niet meer,hihi.
we hebben een duitse dog pup van 18weken, (en ook een witte herder van 5jaar)
onze witte herder is groot geworden op pro plan brokken, toen hij over mocht op volwassen brok, liet hij steeds vaker zn brokken staan, en zijn we overgestapt naar royal canin.
we dachten altijd dat dit een goede brok was, een van de betere! niet beter te weten...
toen we rond aan het kijken waren voor ons nieuwe huisgenoot, hebben we bij de boerenbond het advies gekregen voor royal canin giant puppy te gaan, en dat hebben we gedaan.
nu was ik in gesprek geraakt met iemand, die ook een duitse dog had, en die gaf ons t advies over te stappen naar een ander merk, dit omdat RC slecht zou zijn...
via via kwam ik nu bij deze site, in de hoop dat u me misschien wat meer informatie zou kunnen geven over brokken.
wel heb ik gehoord dat het van belang is een brok te kiezen, met n minder risico op maagkanteling, deze zouden dacht ik geexpandeerde brok zijn?
en n brok voor grote honden pups.
zelf weten we echt niet waar we op moeten letten,
we willen een maagkanteling in ieder geval voorkomen, en ook problemen met gewrichten en botten o.i.d.
we willen ook zeker brok voeren, hebben zelf maar een hele kleine vriezer, en nemen de hond ook altijd mee op vakantie als we rondtrekken,vandaar...
is RC giant puppy echt zo slecht? en welke brok zou het beste zijn voor onze grote pup?
alvast heel erg bedankt voor reacties,
groetjes Neeltje

 
Geplaatst : 01/10/2012 8:48 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Brokken voor een pup van een groot ras, die vraag komt hier vaker voorbij. Hier een overzicht van brokken van goede merken.

Orijen Puppy giant breed

38% eiwit

1.5% - 1.7% calcium

kcal/kg 3400

Bevat teveel calcium.

Acana Puppy Large breed

32% eiwit

1.6% calcium

1.1% fosfor

ca/fo-verhouding 1.4:1

3496 kcal/kg

Calcium tegen bovengrens aan, maar valt dus binnen de 'veilige' zone volgens fediaf. Bevat wel haver.

Acana Chicken&Burbank Potato

28% Eiwit

1.3% calcium

1.1% fosfor

ca/fo-verhouding 1.2:1

3600 kcal/kg

Veel kcal voor een pup van groot ras, dus niet teveel voeren. Bevat ook haver

Applaws Giant pup 

38% eiwit 

1.34% calcium 

1.31% fosfor 

Ca/fo-verh. 1.02/1 

Acana Wild Prairie

31% eiwit

1.2% calcium

0.9% fosfor

3615 kcal/kg

Aanbevolen voor pups van grote rassen: niet teveel calorieen, 1% calcium (max 1.6% calcium) op basis van droge massa, calcium/fosvor-verhouding 1:1 (max 1.6:1). Het eiwitgehalte heeft geen effect op te snelle groei. Lees ook dit artikel eens  http://healthypets.mercola.com/sites/healthypets/archive/2012/04/09/slow...  Als je pup toch last van groeipijnen krijgt, overweeg het rauw voeren dan nog eens. Probeer anders zo vaak als lukt rauwe vleesvoeding bij te voeren, een merk met bot als Calciumbron.

Royal Canin Giant pup bevat

Samenstelling:

gevogelte-eiwit (gedroogd), rijst, plantenproteïne-isolaat*, maïs, dierlijk vet, dierlijk eiwit (gehydrolyseerd), gedroogde bietenpulp, mineralen, sojaolie, gist, visolie, fructo-oligosaccharide, psyllium (vlozaden en -dozen), gisthydrolysaat (rijk aan mannan-oligosaccharide), hydrolysaat uit schaaldieren (rijk aan glucosamine), tagetes-extract (rijk aan luteïne), hydrolysaat uit kraakbeen (rijk aan chondroïtine). 

Het bevat relatief veel graan, en gehydrolyseerde eiwitproducten waar msg inzit, daarnaast bevat het ook chemische antioxidanten die niet gezond zijn en zijn de mineralen niet in optimale vorm toegevoegd. 

 
Geplaatst : 05/10/2012 1:06 pm
Deel: