Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Geperste brok

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
715 Bekeken
(@melissa_1)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hoi! Mijn hondje is gestereliseerd en komt makkelijk bij. Ik zou graag acana graslands geven maar zal ze hiervan niet makkelijk bijkomen?

 
Geplaatst : 22/10/2015 1:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja van een brok komt een hond makkelijk aan, dat geldt eigenlijk voor alle brokken. In sommige dieetvoedingen zit minder vet, maar ook van zetmeel komt een hond aan. Acana heeft een light brok waarin minder zetmeel zit dan de standaard dieetvoedingen en minder calorieen dan normale brokken. Of je hond gaat aankomen van de brok hangt er heel erg vanaf hoeveel je geeft. Voor Acana Grasslands geldt dat ook.

Geschiktere voeding voor een hond, zeker als deze makkelijk aankomt, is rauwe vleesvoeding of natvoer. Dit kun je ook bijvoorbeeld combineren met brokken. 

 
Geplaatst : 24/10/2015 12:23 pm
(@melissa_1)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Beste

mijn hond krijgt eigenlijk al vers vlees van darf. Doordat dit een vettere kvv soort is moet ik ook al opletten dat ze niet teveel aankomt! Ben nu wel van plan van nog een andere soort bij te geven die iets magerder zou zijn. Geperste brok is enkel wanneer we lange tijd op reis zijn. 

Groetjes

 
Geplaatst : 27/10/2015 7:31 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ah zo! Acana is geen geperste brok, maar het is helemaal niet nodig om een geperste brok te geven, dus dat geeft niet. Tenzij je hond duidelijk niet goed tegen geexpandeerde brokken kan natuurlijk.

Het is ook een optie om op reis natvoer mee te nemen, en dat is ook overal in de supermarkten te koop. 

 
Geplaatst : 28/10/2015 3:16 pm
(@melissa_1)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Oei ik dacht dat je in combinatie met vers vlees beter een geperste brok gaf! Wat zijn dan wel geperste brokken? 

 
Geplaatst : 06/11/2015 10:30 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja dat denken veel mensen en ik vermoed dat dat komt door een fabrikant die zelf geperste brokken maakt. Veel mensen denken dat geperste brokken hetzelfde worden verteerd als vers vlees, maar dit is niet waar. Geperste brokken bestaan voornamelijk uit verhit graan, en rauwe vleesvoeding juist uit rauw vlees en dat verteerd heel anders. Daarnaast is het de vraag of het erg is om twee voedingen te geven die verschillend verteren.

Een enkele keer is er een hond die beter reageert op de combinatie rauwe voeding met geperste brok dan op rauwe voeding met krokant brok. Een grote meerderheid van de honden maakt het niets uit. Je kunt dus heel goed Acana proberen, en zeker als je de brokmaaltijden en rauwe maaltijden scheidt, is de kans heel erg klein dat het niet goed gaat. Het nadeel van geperste brokken is dat ze voor een groot deel uit koolhydraten bestaan. Geperste brokken zijn bijvoorbeeld de brokken van Markus Muhle

 
Geplaatst : 10/11/2015 9:00 am
Deel: