Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

van action brokken naar adult brokken

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,942 Bekeken
(@britta)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Goede avond..

Ik heb hier een Deense /Duitse dog. En heb haar sinds kort op andere brokken gezet..(van action brokken naar fokkers brokken adult vanaf 20 kg tot 80 kg)
Ik ben nu 3 dagen verder en nu is ze alleen maar aan de dunne (eerst water poep) en nu lijkt het op koeien vlaai.
Ze haald nu ook der neus op voor der brokken waar ik me dus zorgen om maakt ze drinkt dan wel veel dus elke keer als ze drinkt ver vers ik het water en is de bak vol.
Om haar aan het eten te brengen kook ik nu pasta voor der (zelfs dat eet ze alleen uit me hand en niet uit de bak).. Maar ik denk zelf dat ik de overstap moet verkleinen en dat ik het langer moet mengen.

Ik hoor graag tips.
Want wat ik nu allemaal gelezen heb denk ik dat ze inderdaad aan het ontgiften is van der oude brokken.
Ik heb het ook al geprobeerd met kokend water. Maar mevrouw kijkt er echt naar om terwijl de eerste 2 dagen ging het perfect en wilde ze die brokken alleen maar. (De nieuwe)

 
Geplaatst : 25/10/2015 2:23 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoelang heb je gedaan over de overstap? Heb je eerst de brokken gemengd? En eerst ging het wel goed en nu niet meer?

Ja het kan even duren voordat de ontlasting weer goed is, maar het diarree zou het niet moeten zijn. Dat ze het niet meer wil eten, en eerst wel, kan ook een teken zijn dat ze er echt buikpijn van krijgt. Bij ontgiften denk ik eerder aan jeuk en inflammatie. Slechtere ontlasting is wel een bekende klacht bij overgaan op andere voeding.

Als je het niet op de gewone manier kan laten eten, zou ik wel andere voeding gaan zoeken. En natuurlijk moet de ontlasting wel binnen een paar weken weer goed zijn.

 
Geplaatst : 25/10/2015 9:41 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik ben nu pas 3 dagen bezig.
Ik haal morgen maat de action brokken en ik denk dat ik er maar op blijf.
Want dit is te sneu om aan tezien. Ze valt per dag alleen maar af.
Des noods doe ik 1 handje adult brokken bij de action brokken

 
Geplaatst : 25/10/2015 9:39 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het lijkt me niet de beste oplossing om slechte kwaliteit brokken te geven omdat de overstap, of de nieuwe brokken, niet goed gaan.

Wat me de beste oplossing lijkt, is eerst even overgaan op natvoer. Bijvoorbeeld vleesworsten of goede kwaliteit blikvoer, of rauwe vleesvoeding. Dit is veel makkelijker te verteren en veel milder voor het verteringsstelsel, en gezonder qua ingrediënten en bereidingswijze. Als het na een paar weken goed gaat, kun je voorzichtig proberen weer brok erbij te geven als je dat graag wilt.

Je kunt inderdaad een kleine zak van de oude brokken kopen en nogmaals langzaam proberen over te stappen. Als je perse brokken wilt blijven geven, zou ik ook zeker overwegen om een andere brok dan Fokker te proberen. Fokker is ook niet echt een topmerk en het is zeker een mogelijkheid dat deze brok gewoon niet geschikt is voor jouw hond.

Je kunt de overstap makkelijker maken door probiotica te geven en eventueel bone broth. Probiotica kan in de vorm van pillen, maar kan ook in de vorm van rauwe vuile pens. In de supermarkt kun je bijvoorbeeld Smuldier Pens Compleet kopen, of Smuldier Pens Enkelvoudig, en een paar dagen alleen dit geven. Daarna langzaam over naar andere voeding.

 
Geplaatst : 27/10/2015 10:45 am
Deel: