Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Puppybrok zonder kip

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,264 Bekeken
(@chris-t)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo, ik ben al maanden opzoek naar een fatsoenlijke brok voor mijn bijna 8 maand oude American stafford mix. Mijn lieftallige dame heeft helaas een kip en melk allergie en op het moment ben ik zelf voor haar aan het koken. Echter is dit gewoon niet altijd handig en vind ik het ook gewoon fijn om een goede brok voor haar achter de hand te hebben. Nu is het vinden van een puppybrok zonder enige kip bestanddelen die ook nog goed is samengesteld echt een drama en hoop ik toch hier wat te kunnen vinden. Voor het complete plaatje:

-Toen de allergie net bekend werd heeft ze een tijdje op Royal Canin hypoallergenic gestaan tot de klachten weg waren maar hier maak je haar echt niet blij mee

- Daarvoor heeft ze op riverwood puppybrok gestaan en een paar weken op edgard en cooper puppybrok

- De laatste maanden ben ik voor haar gaan koken. Hier doet ze het hartstikke goed op (ben ook niet perse van plan om hiermee te stoppen maar misschien te combineren).

- Ze lijkt geen super fan van vis te zijn.

 

Ik hoop dat dit genoeg info is.

 

Mijn dank is bij voorbaat zeer groot!

 
Geplaatst : 23/11/2020 3:11 pm
 Andr
(@voewij)
Berichten: 1
Lid
 

Hi Chris,

Je kunt in de brokkenvergelijker zoeken op 'geen kip'. Hondenbrokken vergelijken

Veel goed samengestelde brokken zijn ook geschikt voor je 8mnd oude stafford. Ik zou bijvoorbeeld Acana Classics Red een keer proberen, goede samenstelling, geen kip en niet veel vis.

 
Geplaatst : 24/11/2020 12:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Misschien heb je wat aan dit lijstje? (Puppybrokken zonder kip en vis)

https://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken/?_sfm_zetmeelbron=1333-%2B-1&_sfm_diersoort=1333-%2B-1-%2B-3&_sf_s=Puppy%20OR%20junior

Een gekookt menu is inderdaad heel gezond, gezonder dan brokken, als het menu maar compleet is. Je kunt kijken of het merk Dogchef een passende maaltijd heeft, en over een paar maanden komt er nog een goed merk met gekookte voeding in Nederland. 

Groetjes Meike

 
Geplaatst : 24/11/2020 12:41 pm
(@chris-t)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

@voerwijzer-meike Bedankt voor de link. Zelf zag ik niet hoe ik enkel op puppy kon zoeken. Qua brok hoopte ik enkel net even goedkoper te kunnen zitten. In mijn zoektocht kwam ik op "James Wellbeloved Puppy - Kalkoen & Rijst Hondenvoer". Heb je hier toevallig al enige ervaring mee? Ook kreeg ik als tip de darf brokken enkel weet ik niet in hoeverre de normale varianten (zonder kip) geschikt zijn voor puppy's. Als laatste tip heb ik ook Carnis gekregen waarvan ik weet dat ze gek is op de snacks van hun.

Nu hebben we ruim een week Farmfood geprobeerd maar helaas valt dit nu al niet meer in de smaak. Verder wel een goede ontlasting en normaal in haar doen en laten overigens.

 

Dogchef is een fantastisch concept maar helaas zou zou dit me 10,17 per dag kosten, dan kook ik toch echt liever zelf 🙂

 
Geplaatst : 02/12/2020 2:57 pm
Deel: