Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Verschil in Welby brok voor grote hond en normaal

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
461 Bekeken
(@pixie)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hoi,
Ik vraag me af of er nou echt een verschil zit tussen een brok voor een grote hond of een normale brok. Ik denk er nu bijvoorbeeld over om mijn hond Welby Kalkoen te gaan voeren:

Samenstelling voor grote rassen: Kalkoen 50% (inclusief 26% vers Kalkoen, 19% gedroogde Kalkoen & 5% Kalkoen
vet), zoete aardappel (24%), erwten, Aardappel, Bieten Pulp, erwten eiwit, Aardappel eiwit, kippenvet
lijnzaad, Vitamine & Mineralen, Omega 3 Supplement, Veenbes (equivalent van 7.5g per Kg product),
Glucosamine (170 mg/kg), Methylsulfonymethaan (170 mg/kg), chondroitin sulphate (125 mg/kg),
Nucleotide FOS (92 mg/kg), MOS (23 mg/kg).

Samenstelling 'normaal': Kalkoen 50% (inclusief 28% vers Kalkoen, 20% gedroogde Kalkoen & 2% Kalkoen
bouillon), zoete aardappel (26%), erwten, Aardappel (6%), Bieten Pulp, lijnzaad, Vitamine &
Mineralen, Groentebouillon, Omega 3 Supplement, Veenbes (equivalent van 7.5g per Kg product),
FOS (92 mg/kg), MOS (23 mg/kg).

Mijn hond schommelt in gewicht tussen de 21 en 22 kilo dus is geen grote hond. Wel is het een beetje een scharminkel dus het hogere vetpercentage in de brok voor grote honden spreekt me wel aan.

 
Geplaatst : 10/08/2017 3:26 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Welby Kalkoen Large Breed is anders dan Welby Kalkoen gewoon in de volgende dingen:

  • Slechtere kwaliteit eiwit, te zien aan lager vleesgehalte en aanvulling met geïsoleerde plantaardige eiwitten, en aan het hogere calciumgehalte)
  • Meer vet. Dat kan handig zijn, maar heeft ook nadelen: meer geoxideerd vet (is ongezond) en mogelijk een minder ideale verhouding omega 3/6, tenzij er ook extra omega 3 aan toegevoegd is (wat nog meer oxidatie-risico geeft).
  • Bevat extra glucosamine, Methylsulfonymethaan en chondroitine
  • Bevat minder koolhydraten, deze zijn eigenlijk vervangen door plantaardige eiwitten en kalkoenvet. Dit lijkt me positief
  • Je zou heel goed beide kunnen proberen en kijken welke het beste bevalt. Als je de
    gewone Welby Kalkoen neemt kun je eventueel zelf aanvulling van gezonde vetten. Dat vind ik gezonder dan extra vetten in de brok

     
Geplaatst : 11/08/2017 5:55 pm
Deel: