Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wat kan ik mijn (drachtige) yorkshire terrier het beste geven?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,293 Bekeken
(@marrytm)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Ik heb mijn yorkshire terrier (bijna 3 jaar) begin deze maand laten dekken en vermoed dat het gelukt is.
Nu ben ik op zoek gegaan naar goed eten voor de periode voor de bevalling en de tijd erna omdat ze een erg kieskeurige en slechte eter is.

Ik was de laatste tijd al een beetje aan het proberen van een paar brokken, ze kreeg Royal canin (brok en nat voer voor yorkshire terriers en kleine rassen enz. maar dat at ze al mondjes maat (natvoer gaat beter dan brokken) en ik kreeg laatst een zak brokken van Concept for Life (wel voor grote rassen) en dat at ze zowaar wel een paar keer gewoon op, dus heb ik daar de brokken voor kleine rassen gekocht. Maar daar eet ze momenteel ook maar amper van... Die voor sensitive gaat nog het beste, maar mag al blij zijn als ze 1x per dag of per 2 dagen een portie eet.
Ze slaapt enorm veel maar heb het idee dat dit ook komt doordat ze zo slecht eet en de zwangerschap.

Heb op dit moment iets van 8 zakken met verschillende soorten voer in de kast staan waar ze haar neus voor ophaalt 🙁
Het eerste jaar dat ze bij ons was heb ik ook van die worsten van Prins gevoerd, maar dat at ze op den duur ook niet meer. Ze laat haar eten gerust een paar dagen staan tot ik het wel moet weggooien omdat het bedorven is (natvoer en toendertijd die worsten)

Overigens eet ze wel als er andere honden in de buurt zijn, dan eet ze haar eten wel zo snel mogelijk op, En soms ook dat van de andere hond als ze de kans krijgt.
Dat is ook 1 van de redenen dat we straks een pup houden van haar nestje

Ze heeft ook vaak jeuk, krabt veel aan haar oren (zijn wel schoon en droog, zie er niks bijzonders aan) en neus en soms ook lijf.
Gaf haar een tijdje terug nog wel eens gedroogde kip repen en gedroogde buffelhuid met kip eromheen (dat at ze dan weer wel graag), en sinds ik daarmee ben gestopt is het wel minder, maar nog niet over.
Dus heb het vermoeden dat ze misschien allergisch is voor kip.
Maar als ze dus drachtig is moet ze wel wat beter gaan eten, en als het kan dat de puppy's straks ook mee kunnen eten als ze wat ouder zijn.

Na wat uitzoeken op de site kwam ik erachter dat Royal canin dus niet zo goed is als dat mij verteld is en daarom heb ik op zooplus wat soorten gekocht om te testen die ze hopelijk wel gaat lusten

Natvoer:
- Wolf of Wilderness Blik - Wild Hills - Eend & Green Fields - Lam
- Bio - probeerpakket Herrmann's Pouch
Brok:
- Acana Classic Adult Small Breed Hondenvoer

Zijn deze geschikt voor haar en eventueel ook als ze wat meer voeding nodig heeft de laatste weken voor de bevalling en de periode erna? of zijn er betere opties?

Hopelijk kunnen jullie me wat meer duidelijkheid geven, want zie door de bomen het bos niet meer.
Er zijn zoveel producten voor de drachtige en zogende honden en de een roept nog harder dat hij beter is dan de andere.

Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 21/02/2017 6:18 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Goed bezig, de voedingen die je hebt besteld lijken me prima! Voor een zwangere teef wordt aangeraden om voeding te kiezen die ook geschikt is voor pups. Het komt er vooral op neer dat er genoeg eiwit inzit (voor brokken zou ik minimaal 25% aanhouden) en genoeg vet (minimaal 15%) omdat ze meer energie nodig heeft. Acana Classic Adult is dan niet specifiek voor pups, maar lijkt me prima geschikt voor drachtige teven.

Het grootste probleem lijkt het eten naar binnen te krijgen, lastig zeg! Heb je ook al rauwe vleesvoeding geprobeerd? Als je wat hebt gevonden dat ze goed eet, zou ik sowieso blijven afwisselen om het wat interessanter te houden. Het kan heel goed tijdelijk zijn door de hormonen, en als je twijfelt kun je altijd even langs de dierenarts om te kijken of er niks kwalijks achterzit.

 
Geplaatst : 22/02/2017 6:30 pm
Deel: