Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Voer voor pups

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
481 Bekeken
(@mbooij)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Ik heb een vraag, onze volwassen honden zitten nu enkele maanden op Dog Lovers Gold original en naar mijn idee doen zij het hier goed op.
Zij krijgen 4 dagen per week deze brok en drie dagen per week KVV.

Nu hebben wij dit jaar voor het eerst ook een nestje met pups grootgebracht op dit voer. Vanaf ca. 4 weken begonnen met deze brokken te weken en te pureren.
Vanaf het begin vonden ze dit een hele smakelijke brok, die er goed in ging. De ontlasting was in het begin ook prima. Naarmate ze groeiden ging het percentage voer uiteraard omhoog, maar we zaten nog onder het advies van de fabrikant. Die gaf aan per mail dat we op zo'n 60 gram per kg lichaamsgewicht moesten aanhouden, maar dat dit een richtlijn was en we dus naar de pups moesten kijken. Werd de ontlasting dunner dan moesten we het voer ook minderen. Dus wij zijn langzaamaan begonnen en keken naar hoe ze in gewicht aankwamen en hoe de ontlasting was, dat ging in het begin goed. Eigenlijk pas de laatste week kregen sommige pups last van dunnere ontlasting en zelfs diarree. Wij dachten dat het toen een virus was, hebben alle pups canikur pro gegeven (probiotica) en een enkele kreeg een pilletje van de DA (stormogyl geloof ik) dat hielp ze goed.

Nu zijn de pups 15 weken oud, zitten nog steeds op de Dog Lovers Gold, maar sommige kampen nog steeds met dunnere ontlasting. De eigenaren omschrijven dit als soft ijs achtige substantie. Dit hoort natuurlijk niet! Ze horen naar 3x per dag te gaan inmiddels, maar men durft het niet aan omdat ze dan weer grotere hoeveelheden per dag te verwerken krijgen. Minder voeren durven ze ook niet, want de pups zijn in de opgroeifase en moeten ook weer niet te mager worden. Dan missen ze weer voedingsstoffen.

Deze eigenaren willen eigenlijk overstappen op een andere brok en ik kan ze dat niet kwalijk nemen.

Kan het zijn dat deze pups toch niet goed reageren op de eiwitten in dit voer? Wat voor brokken zou jij dan wel aanraden?

Ik hoor graag jouw ideeën / mening.

 
Geplaatst : 27/02/2017 2:21 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het hoeft niet met de voeding te maken te hebben, maar dat kan natuurlijk wel. Het kan geen kwaad om eens een andere brok te proberen. Bijvoorbeeld Acana. Dog Lovers Gold Original bevat niet erg veel eiwit, ik denk niet dat het daar aan ligt. Niet elke hond verdraagt alle brokken goed, en dat kan aan vanalles liggen. In dit geval kan het ook hetzelfde probleem als eerder zijn, een virus, bacterie of onder pathogeen als oorzaak.

 
Geplaatst : 01/03/2017 3:40 pm
Deel: