Forum

Zachte ontlasting d...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Zachte ontlasting door Wildcat

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
590 Bekeken
(@katja77)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hallo

Onze kitten krijgt nu ongeveer sinds 5 weken (inclusief 2 weken mengen met de oude brok RC) Wildcat Karoo kitten.
Maar ik merk dat zijn ontlasting zacht/plat is. Kan dit aan de brokken liggen? Eiwitten te hoog? Welke brok kan ik hem best geven?

Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 13/12/2019 10:56 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wildcat Karoo Kitten bevat veel eiwit, wat goed is, maar het kan inderdaad zo zijn dat je kitten het hoge gehalte aan verhit eiwit niet goed kan verteren. Het gaat vaak beter als er minder verhit eiwit in één keer verwerkt moet worden.

Wat je kunt doen is
- de dagelijkse hoeveelheid brokken verdelen over één (of twee) maaltijd(en) meer per dag
- één of twee brokmaaltijden vervangen door natvoer of rauwvoer
- een deel van de brokken vervangen door natvoer bij één of meer maaltijden per dag

Succes! Laat je straks weten of het beter gaat?

 
Geplaatst : 14/12/2019 10:29 am
(@katja77)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hallo

Ik ga er vandaag mee beginnen. Heb als eerste maaltijd natvoer (Mac’s kitten) gegeven.
Hopelijk werkt het!

Ik hou je op de hoogte!

Groetjes Katja

 
Geplaatst : 15/12/2019 9:50 am
(@katja77)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hallo

Ik ben nu al een paar dagen bezig met kleine porties brokken te geven, hij krijgt nu meerendeel natvoer.
Maar zijn ontlasting is niet verbeterd in tegendeel het is nu nog platter.😔
En het is een Britse langhaar met het gevolg dat zijn vacht vanachter altijd vol hangt met ontlasting.

Heb je misschien een andere oplossing of moet ik nog wat geduld hebben?

Alvast bedankt

Groetjes Katja

 
Geplaatst : 18/12/2019 10:28 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Katja, de zachte ontlasting zou kunnen komen door de natvoeding. Zo klinkt het in ieder geval. Niet alle natvoeding zorgt voor betere ontlasting. Laat eens de natvoeding weg en kijk of dat beter gaat.

Overweeg eens rauwe vleesvoeding, dit zorgt voor kleinere en hardere keuteltjes.

 
Geplaatst : 22/12/2019 12:57 pm
Deel: