Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Naturis, Dinapat of Degomeat?

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,226 Bekeken
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Wij gaan onze honden mede op KVV zetten(afwisselen met brok), maar twijfelen over deze 3 KVV's. Welke is de beste? Mogen de merken afgewisseld worden? Is er eentje beter niet te geven? We gaan zoiezo 5 verschillende diersoorten nemen, dat is voldoende toch hé? Als ik een hond van 8kg heb, hoeveel gram KVV mag ik hem dan geven ongeveer? Dank u!

 
Geplaatst : 20/07/2015 4:04 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Over Naturis kan ik niks zeggen. Dinapet zou prima kunnen zijn. De samenstelling ziet er gewoon goed, maar ik weet niet wat de kwaliteit van de ingrediënten is. Voor Degomeat geldt hetzelfde. Je zou zelf kunnen testen welk merk het beste bevalt, door een maand lang 1 merk te geven en dan te kijken welke verschillen je ziet aan je hond. Dus bijvoorbeeld ontlasting, vacht, geur uit de bek, geur van de huid, ogen en energie.

Een hond van 8 kilo heeft ongeveer 160 gram kvv per dag nodig. Ook hierbij kun je het beste gewoon kijken welke hoeveelheid je hond op het juiste gewicht houdt.

 
Geplaatst : 21/07/2015 10:16 am
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Oké, ik zal het in de gaten houden waar ze het beste op doen. Dank u wel! 

 
Geplaatst : 21/07/2015 5:30 pm
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Weet je wat ik hier heb? Een tijdje geleden voerde ik al KVV aan de honden hier, maar omdat er hier eentje was (die van 8kg) die 's nachts een brom buik kreeg, zijn we ermee gestopt.

Sinds twee weken terug gestart vooral voor onze hond met spierpijn om te zien of KVV haar meer energie zal geven (zij krijgt het nu al een maand ongeveer zonder resultaat, maar we zullen nog moeten afwachten denk ik?) Ik dacht: ik geef alle honden KVV, ik geef de hond met brom buik 's morgens KVV en 's avonds brok, dat gaat heel goed!

Vandaar ook de vraag hoeveel KVV ze nodig hebben. De hond met brom buik hebben we in het verleden zelfs een portie gegeven van 160gr, dus dubbel zoveel op avonden en toch brom buik 's nachts. Dus daarom dacht ik dat gaat niet goed avondmaal KVV. Toch heb ik het gisteren geprobeerd, en? We hadden een brom buik. Ik vind het zo raar! Kan het zijn dat hij KVV te snel verteerd? Of weet jij wat die brom buik verklaard? Echt veel geprobeerd in het verleden. Dubbele portie, kippenhartjes erbij, groenten erbij,... Altijd brom buik 's nachst en wanneer hij het in de ochtend krijgt, gaat het goed... Wat heb ik een rare hond :-)

 
Geplaatst : 25/07/2015 9:29 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb geen idee waardoor die brombuik ontstaat. Erg opmerkelijk dat na kvv in de ochtend heeft hij geen brombuik heeft. Kvv verteert inderdaad sneller dan brokken, maar dit lijkt me niet een lege maag, als je ook ongemalen dingen erbij hebt gevoerd en een dubbele portie hebt geprobeerd. Zou het iets met wel/geen beweging te maken hebben? Ik kan het je niet vertellen. Heeft je hond er ook last van?

Nou ja, zolang je een manier hebt waarbij het wel goed gaat, is een verklarende theorie minder belangrijk.

 
Geplaatst : 27/07/2015 10:18 am
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Ik heb niet de indruk dat hij er zelf last van heeft. Alleen wij van het geluid haha :-) Ja, het is echt heel gek! Maar goed, dan krijgt hij 's avonds brokken ipv KVV hé zodat we 's nachts niet wakker worden van de brom buik. Het lijkt wel het geluid wanneer wij honger hebben dan kan onze buik ook zo gaan doen. Dus ik denk dat het bij hem gewoon te snel verteerd. Van ochtend naar avond zitten er minder uren tussen dan avond naar  ochtend. Mijn verklarende therorie is dat hij het te snel verteerd :-) Zou het anders echt niet weten :-)

 
Geplaatst : 27/07/2015 11:30 am
Deel: