Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

ProCani

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
699 Bekeken
 Gwen
(@gwen)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo Meike

Wat is je mening over het Duitse merk proCani? (www.procani.de)

Het wordt tegenwoordig aangeboden op Zooplus. Op de Duitse websites wordt het BARF genoemd. Maar op Zooplus.nl is het KVV. Toch twee verschillende dingen? Of betekent BARF in Duitsland iets anders dan wat we er hier in België en Nederland onder verstaan?

Nu heb ik ergens gelezen dat de meeste varianten, uitgezonderd rund, enkel kraakbeen zouden bevatten ipv echt bot. En dat in de rundvariant het bot compleet tot pulp vermalen is. Dat is niet echt ideaal, heb ik begrepen? Op Zooplus wordt er trouwens gesproken over "geklopt" bot. Ik weet zelfs niet wat ik mij daar moet bij voorstellen...

Ik vind ook nergens de melding "compleet". Of ligt dat aan het feit dat dit geen gangbare term is in Duitsland? Verder is er nog keuze tussen 100% vlees ofwel een mix met 10% of 30% fruit en groenten erbij.

Ik zie door de bomen het bos eventjes niet meer. Alvast bedankt voor je zeer gewaardeerde hulp!

grtz

Gwen

 
Geplaatst : 14/11/2015 6:49 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Goh ik wist niet dat Zooplus ook al kvv verkoopt! Op de website van Procani lukt het me niet de samenstelling te zien met mijn mobiel. Wel vind ik dit:"Das füttern mit frischen Fleisch = BARFen". Wij gebruiken inderdaad een andere definitie van barf, namelijk een ongemalen menu van voornamelijk vleesproducten.

Op Zooplus zie ik dit staan:

Rund menu - met wortel en noedels: 70% rundvlees, 20% noedels, 10% wortel.

Kip menu - met wortel en rijst: 70% gevogeltevlees, 20% rijst, 10% wortel.

Wild menu - met erwten en aardappel: 70 % wild (ree, hert), 20% aardappel, 10% erwten.

Kalkoen menu - met broccoli en aardappel: 70% kalkoenvlees, 20% aardappel, 10% broccoli.

Eend menu - met appel en noedels: 70% eendenvlees, 20% noedels, 10% appel.

Zalm menu - met erwten en rijst: 70% zalm, 20% rijst, 10% erwten.

Lam menu - met rode biet en rijst: 70% lamsvlees, 20% rijst, 10% rode biet.

Wat opvallend is: er zit 20% zetmeelbron in. Dit is erg veel. Er staat 'voor de jodige energietoevoer', maar hiervoor is zetmeel helemaal niet nodig. Honden kunnen al hun energie uit eiwit en vet halen Verder is het niet duidelijk welke organen erin zitten en hoeveel, en van dat bot kan ik ook niet vinden. Lastig dat er zo'n drop down menu word gebruikt op hun website, daardoor lukt het niet om het met een mobiel te bekijken. Wat jij schrijft over het bot, klinkt niet echt ideaal. Het zou schelen als er een analyse bijzit, heb jij die kunnen vinden? Tenslotte vind ik het enorm duur. Voor een lagere prijs kun je hogere kwaliteit vinden.

 
Geplaatst : 15/11/2015 2:13 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ondertussen zijn er meer Procani-varianten op Zooplus verkrijgbaar.  Er is ook een lijn zonder plantaardige ingrediënten en normale verhoudingen, deze lijn vind ik de beste voedingen van Procani:

Procani Carnivoor 

 

 
Geplaatst : 09/03/2016 10:51 am
Deel: