Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

KVV kittens?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,367 Bekeken
(@h-niska)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hoi! 

Ik ben eigenlijk op zoek naar een paar merken KVV die ik aan kittens kan geven (rond 13 weken). Op dit moment krijgen ze BARF complete (vooral lam, konijn en eend vinden ze lekker) en KB Complete (De Sensitive, insect/konijn, eend/lam en paard). Maar ik wil eigenlijk meer smaken geven, zoals bijv hert, kalkoen, andere gevogelte, rendier of haas etc. 

Een van de dames kan niet zo goed tegen kip, dus dat wil ik ontwijken. Rund vinden ze niet super. 

Ik begreep dat Alroda Puur niet compleet is, maar zou ik dat toch af en toe kunnen geven? (en zo ja, hoe vaak in de week zou je aanraden?)

Bedankt alvast voor de tips!

 
Geplaatst : 29/05/2021 6:28 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ben je op zoek naar kipvrij rauwvoer voor katten dat fijngemalen is en genoeg in balans om mee te kunnen afwisselen zonder dat er tekorten ontstaan?

Alroda is qua samenstelling geschikt, maar is niet heel fijngemalen.

Buddy's Diervoeding is compleet en vrij fijn gemalen.

Alaska Kat is compleet genoeg om mee af te wisselen, dit wordt in dezelfde fabriek als KBraw en Barfmenu gemaakt en zal dezelfde fijnheid van maling hebben.

Haaksbarf kat is compleet genoeg om mee af te wisselen. Volgens mij is het ook goed fijngemalen. 

Carnibest Kat is compleet en fijngemalen.

KBmix is compleet genoeg om af en toe te voeren, kies voor de zekerheid smaken met maximaal 0,8% calcium, om verstopping te voorkomen.

Je zou kunnen proberen of een smaak met vis er in gaat, dat zou een goede aanvulling zijn. En het is goed om af te wisselen met voedingen zonder toegevoegde vitamines en mineralen, zoals Alroda Puur, KBmix, Alaska Kat en Haaksbarf Kat.

Succes!

 
Geplaatst : 02/06/2021 11:28 am
(@h-niska)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

@voerwijzer-meike

Sorry voor het late antwoord, ik kreeg de notificatie niet en zag het nu pas. 

Heel erg bedankt voor je aanraders! Ik ga sowieso de Alroda en de Alaska Kat eens door de week heen proberen, kijken of ze het lekker vinden. En super bedankt voor de calcium tip, daar had ik nog geen rekening mee gehouden! 

 
Geplaatst : 12/06/2021 5:22 pm
Deel: