Forum

PH waarde voer?
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

PH waarde voer?

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,172 Bekeken
(@caroliena)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste Meike,

Gisteren hoorde ik een fokker zeggen dat je altijd óf vers voer óf brokjes moest geven. Mijn plan om 3 dagen brok en 4 dagen vlees te geven zou niet goed zijn, omdat de PH waarde van brokjes en vers teveel verschilden. Hierdoor kon de hond last van zijn maag krijgen. Ik had hier nog nooit van gehoord. Ik heb wel gelezen dat je vers vlees en brokjes niet moet mengen, maar de ene dag het ene geven en de andere dag het andere kan wel. (Dat adviseerde jij ook al). Maar heb jij hier wel eens over gehoord?

Groetjes Caroliena

 
Geplaatst : 15/02/2016 11:08 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Caroliena,

Dit wordt inderdaad vaak nog gezegd. Het is heel vaak zo dat mensen dingen nazeggen die ze gehoord hebben, zonder er zelf 'bewijs' voor te hebben. Ik vermoed dat dat hier ook zo is. Het is wel zo dat sommige honden niet zo goed reageren op de combinatie, maar voor de meeste honden maakt het niet uit. Zelfs het mengen geeft bij de meeste honden geen problemen. Door brok en rauw niet op dezelfde dag te geven, heb je een kleine kans op problemen. Als jij merkt dat het gewoon goed gaat zo, dan is er niets aan de hand :)

 
Geplaatst : 17/02/2016 3:44 pm
(@caroliena)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Dank je wel voor je reactie! Vandaag vertelde een vertegenwoordiger van Haaskbarf me overigens hetzelfde verhaal: ivm de verschillende PH waarden tussen brok en Kvv moest je het nooit combineren. Maar ik ga op jouw woorden af en kies voor de combi tussen vlees (Haaksbarf) en brok (orijen). (Wel met dag er tussen). Heel erg bedankt!

 

 
Geplaatst : 20/02/2016 10:10 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja het is een theorie die aannemelijk is en daardoor vaak als waar aan wordt genomen. Ik kijk liever ook naar de praktijk en daar zie je dat het meestal geen problemen oplevert. Ik adviseer dus altijd goed te kijken naar de hond, en daarop conclusies te trekken.

Dit is een interessant topic op Barfplaats over dit onderwerp:  http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=131575

 
Geplaatst : 21/02/2016 11:20 am
Deel: