Forum

welk merk brok?
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

welk merk brok?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,333 Bekeken
 BC
(@bc)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Wat vind ik het moeilijk om een brok te kiezen, een brok waar je hond het goed op doet. Ik zou heel graag  je advies willen bij het volgende:

Wij hebben twee Basset hounds, een van 8 jaar en een pup van 17 weken. Wij geven de honden 3a4 dagen kvv, (haaksbarf,carnivoer,alaska) De pup kreeg eerst proplan medium puppy ( zij bleef wat te mager)en ben over gegaan op Wolfsblut range lamb puppy en nog een andere smaak Wide plain. 

De Basset van 8 jaar heeft heel lang Hills u/d gehad vanwege cystine stenen(is geopereerd, heeft andere plasopening), ph urine was goed en zijn overgegaan op Hills senior vanwege het lage eiwitgehalte. Voor hem heb ik nu wolfsblut wide plain senior.

Ik heb lang getwijfeld tussen Dog Lovers en Wolfsblut, het liefst voer ik een graanvrije brok.

 

 

 
Geplaatst : 26/10/2015 4:28 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je bent dus op zoek naar nieuwe brokken voor je pup en een senior hond, naast de helft van de week kvv. Het liefst zonder granen schrijf je. Kan een van de honden niet tegen granen? Meestal zijn rijst, haver en sorghum geen probleem voor honden.

Voor je pup kun je kijken in het overzicht onder aan dit artikel: http://www.voerwijzer.com/calcium-puppybrokken-voor-grote-en-middelgrote-rassen. De brokken met max 4,5 gram calcium/1000 kcal van Orijen, Applaws, Acana en Carnilove vind ik goede brokken voor pups.

Voor je senior hond, zou ik geen senior-brok kopen. De meeste merken hebben een verlaagd eiwitgehalte voor senioren, terwijl zij juist meer eiwit nodig hebben. Dog Lovers Gold is prima. Wolfsblut heeft veel verschillende varianten, met als nadeel dat de brokken met wat meer eiwit/vlees vaak ook erg veel calcium bevatten. Als je twijfelt tussen brokken, kun je ze ook allebei een paar weken proberen en dan kijken welke het beste bevalt.

Succes!

 
Geplaatst : 27/10/2015 10:26 am
 BC
(@bc)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

ik had al een zak Wolfsblut en daarna las ik je reacties over het calciumgehalte in de brokken. Balou (senior hond), eet de brokken van Wolfsblut ook niet graag. Voor hem ga ik over op Doglovers Gold, voor de pup ga ik kijken naar een van de bovengenoemde merken.

Ik wil je hartelijk danken voor je reactie  

 
Geplaatst : 27/10/2015 6:13 pm
Deel: