Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Brokken / vers vlees

24 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4,202 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

hier staat dat Acana een geperste brok is???

In de brokken vergelijker staat dat het een geextruteerde brok is????

wat is het???

 
Geplaatst : 14/03/2015 7:08 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Acana is een geëxtrudeerde brok.

 
Geplaatst : 15/03/2015 9:19 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hoi Kempen, van welke gemeente ben je? Er moet toch iemand in uw buurt liggen die natuurvoeding verkoopt.

Mijn honden krijgen voornamelijk Degomeat (alle soorten afwisselend), soms word er eens in combinatie met Markus Muhle. Naar mijn bescheide mening kunnen alleen de duiters koudgeperste brokken maken. Deutsche grundigheit he...  of hoe zeggen ze dat?  :-)

 
Geplaatst : 20/03/2015 12:01 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Vroeger ook veel Rodi gegeven, maar dit is eigenlijk ook maar een commercieel merk onder de KVV merken. Dat komt duur uit als je zoals mij 3 medium honden hebt. Smuldier heb ik eerder de indruk dat ze goedkoop afgekeurd vlees opkopen om te verwerken in hun producten.

 
Geplaatst : 20/03/2015 12:03 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Renske is wel goede voeding, maar beter voor kleinere hondjes. Voor middel of grote honden komt u dit zeer duur uit.

 
Geplaatst : 20/03/2015 12:09 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het zijn geen topmerken inderdaad, maar wel betaalbaar als je een klein budget hebt, of een kleine vriezer en dus geen grote hoeveelheden kunt bestellen.

Ik denk dat Smuldier geen grotere winstmarge heeft dan de meeste andere kvv's.

 
Geplaatst : 20/03/2015 8:04 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik geef degomeat. Betaalde eerst 2,70 euro per kg, sinds begin dit jaar zijn ze gestegen naar 2,90 euro per kg. Ik vind dat toch niet overdreven duur voor de kwaliteit die ik krijg.

 

 
Geplaatst : 20/03/2015 9:20 pm
(@kempen)
Berichten: 12
Lid
Topic starter
 

Hallo, ik geef meerdere dagen brokken en ongeveer 2 dagen vlees! Ik geef smuldier omdat ik geen grote vriezer heb! Nu heb ik over de vriezer een vraag... Ik heb dus maar 1 vriezer en bewaar de afgemeten porties in zakjes in de onderste la, nu zit er dus ook vlees ed van onszelf in diezelfde vriezer. Is dit nu wel fris??? Hoe doen andere dat dan? 

Lees ook veel verschillende dingen over smuldier, goed ja/nee. Ik vind t wel makkelijk masr als t echt niet goed is heb ik er weer wel problemen mee!....

groeten Kempen

 
Geplaatst : 22/03/2015 8:03 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Smuldier is niet de beste kwaliteit vlees, maar als aanvulling op brokken vind ik het veel meerwaarde hebben. Als het voor jou de keuze is tussen Smuldier of geen vlees, dan zou ik zeker Smuldier blijven geven.

Een goed punt, hygiëne. Als de buitenkant van de zakjes gewoon schoon zijn, zou het geen probleem moeten zijn. Maar je verkleint wel risico's door het apart te houden. Kun je het misschien in een doosje leggen? Of de kleine zakjes in een grote zak?

 
Geplaatst : 22/03/2015 8:35 pm
Pagina 2 / 2
Deel: