Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Help! Orijen of virbac vetcomplex

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,336 Bekeken
 Tada
(@tada)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Binnenkort is het zover en mag ik mijn vizsla verwelkomen. Mijn fokker zweert bij royal canin, ik ben het hier niet met eens.

Ik twijfel tussen virbac vetcomplex of orijen om te voederen. 

Over de brokken van virbac is weinig te vinden, een nicht van mij voert het aan haar honden. Deze reageren er heel erg goed op.

Virbac heeft een hoger vetgehalte dan orijen maar er is wel k3 aanwezig.. 

Kan iemand hierbij helpen aub ? 

Alvast bedankt !

 
Geplaatst : 22/11/2015 4:13 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Virbac Vet Complex staat heel mooi beschreven op de website van Virbac, maar als ik de ingrediënten op Zooplus bekijk ben ik minder enthousiast.

Virbac vet complex Baby Dog
Samenstelling:
gedehydrateerd vlees (gevogelte) en gedehydrateerde vis, gekookt graan, dierlijk vet en visolie, maisproteïne, gekookte sojabonen, bietensnijdsel, lijnzaad, eipoeder, gereinigde steenaarde, zeezout, fructo-oligosaccharide, gist, beta-glucaan uit gist, lactobacillen, mineralen, sporenelementen en vitaminen. Antioxidanten: EG-additieven.

Inhoudsstoffen (gemiddelde waarden)
vocht 8%, ruwe proteïne 32%, ruw vet 21%, mineraalstoffen (ruwe as) 7,5%, ruwe vezels 2%, verteerbare vezels 1%, onverteerbare vezels 6%, NfE (koolhydraten) 29,5%, zetmeel 21%, calcium 1,3%, calciumdichtheid 3,3 g/Mcal, fosfor 1%, Ca/P 1,3, essentiële vetzuren 4,1%, ω6/ω3-verhouding 6 DHA 200 mg/kg, gist-beta-glucaan 520 mg/kg, lactobacillen 120 mg/kg, metaboliseerbare energie (Atwater-formule) 394 kcal/100g, proteïnecalorieën-verhouding 81 g/Mcal, gemiddelde verteerbaarheid 91%, urine pH 6,5 - 6,9, vitamine A 11000 IE/kg, vitamine D3 1100 IE/kg, vitamine E 110 mg/kg.

Het bevat als eiwitbronnen gedeeltelijk soja en maisgluten (maisproteine), wat minder gezond is dan vlees. In Orijen is bijna alle eiwit uit vlees, en zijn er geen plantaardige eiwitbronnen toegevoegd.

Het is lastig dat er niet duidelijk wordt vermeld welke diersoorten er gebruikt zijn. Als je pup allergisch wordt, moet je alle gevogelte gaan vermijden. Bij Orijen is het duidelijk welke diersoorten erin zitten plus zijn het diervriendelijker gehouden dieren.

Er zit 6 x zoveel omega 6 in dan omega 3, de verhouding in Orijen is beter.

Het is onduidelijk wat voor antioxidanten erin zitten. Orijen is op een natuurlijke manier geconserveerd.

Ik zou dus Orijen kiezen, en als dat niet helemaal goed bevalt dan Acana. Sommige honden kunnen niet zo goed tegen het hoge eiwitgehalte in het voer, en krijgen dunnere ontlasting. Acana bevat minder eiwit, maar is wel van dezelfde kwaliteit.

 
Geplaatst : 23/11/2015 8:05 pm
 Tada
(@tada)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste

Ik dank u voor het snelle en duidelijke antwoord !

Voor hoeveel dagen zou ik orijen kopen om het " uit te proberen / testen of de pup het verdraagt ". 

Groeten

tadashi

 
Geplaatst : 23/11/2015 8:35 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is lastig te zeggen, ik zou het in ieder geval een maand proberen. Tenzij er duidelijk na een week nog geen verbetering in de stoelgang zou zitten. Je kunt de overgang makkelijker maken door de voeding aan te vullen met natvoer, rauwe vleesvoeding en/of gekookte groentes (geen ui of prei). De darmflora wordt dan wat diverser en rijker.

 
Geplaatst : 25/11/2015 11:12 am
Deel: