Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wolfsblut, Taste of the Wild, Acana en/of Carnilove?

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,363 Bekeken
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Beste Meike,

ik bestel via een site altijd Wolfsblut en ik ging van smaken afwisselen. Maar nu is de vraag of je ook mag afwisselen onder merken? Zo niet, welke van deze 4 is dan volgens jou het beste merk: Wolfsblut, Taste of the Wild, Acana of Carnilove?

Zo wel,dacht ik om dan eens een zak wolfsblut te nemen, dan eentje van Taste of the Wild, dan eentje van Acana en dan eentje van Carnilove, enz. 

Wat vind je van Purizon en Wolf of Wilderness? Als deze ook goed bevonden zijn dan zou ik deze ook willen geven. 

Ik hoor graag je mening.

Groetjes Kell

 
Geplaatst : 18/11/2015 2:18 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja wisselen tussen merken is prima. Zeker als je ook kvv en blikvoer geeft, zal het afwisselen weinig problemen geven. Je kunt heel goed alle merken proberen die je aanspreken, en dan in de gaten houden of je ook verschil opmerkt. Het zou interessant zijn om te kijken of de merken met en zonder vrije glutamaat/
gehydroliseerde eiwitten (zie www.voerwijzer.com/msg-in-brokken) verschil geven. Het zou kunnen dat brokken met vrije glutamaat sneller problemen geven qua epileptische aanvallen. Je kunt voor de zekerheid deze merken ook niet geven. Hier een lijstje merken zonder en met gehydroliseerde eiwitten: http://www.voerwijzer.com/in-welke-brokken-zit-gehydroliseerd-eiwit-msg

 
Geplaatst : 18/11/2015 7:08 pm
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Ik heb even gekeken in je lijst en Wolfsblut en Acana zouden MSG vrij zijn.

Taste of the Wild heeft natuurlijke aroma's qua msg, Carnilove gehydroliseerde kippenlever en Purizon zalmhydrolisaat. Schadelijk?

Anders zou ik afwisselen met Wolfsblut en Acana. Dat is ook al een mooie aanbieding hé! Van Wolfsblut heb ik 8 aanvaardbare smaken en Acana 6 smaken. 

Ik wil de andere merken eventueel ook proberen. Ik heb ze bekeken op eiwit, vet, calcium en koolhydraten. Purizon en Carnilove zitten rond 38% eiwit, misschien een beetje veel? Koolhydraten rond 25%, calcium rond 1,6% en vet rond 18%. 

Wolf of Wilderness schrap ik al van de lijst omdat eiwit rond 25% zit en koolhydraat rond 40%, dan zijn de andere merken vele beter. Tenzij je 38% eiwit te hoog vindt? Het zal er dus van afhangen wat je van de msg vind in TOTW, Purizon en Carnilove of ik deze merken zal geven...

Dank je!

 
Geplaatst : 18/11/2015 7:34 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik kan niet voorspellen of het schadelijk zal zijn en eventueel extra aanvallen zal uitlokken, maar toevallen worden wel eraan gelinkt. Het is dus mogelijk wel schadelijk. Er is inderdaad binnen de merken Wolfsblut en Acana ook vrij veel keuze, dus het is geen probleem om alleen binnen die twee merken te variëren.

Een eiwitgehalte van 38% is over het algemeen prima, alleen kunnen sommige honden niet zoveel verhit eiwit verteren. Het verschilt dus per hond of de ontlasting goed blijft. Een kwestie van uitproberen.

 
Geplaatst : 19/11/2015 12:44 pm
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Dank je wel voor je antwoord! Ik leer alsmaar bij :-) Nu de brokken zullen niet voor de hond met epilepsie zijn hoor, die laten we op blik en KVV staan. Wolfsbluf heeft geen msg, dus zijn aanvallen komen daar niet van. Ik riskeer het dus niet om andere merken te proberen. Voor de andere honden zal het geen probleem geven denk ik, zolang het maar granenvrij blijft.

Bedankt! 

 
Geplaatst : 19/11/2015 12:49 pm
Deel: