Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Imperial Food

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,350 Bekeken
 Irna
(@irna)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Ik geef mijn dwergteckel (1 jaar oud) nu 4 maanden Orijen Fish. Hij vind het heerlijk en op zich bevalt het goed hoewel de ontlasting wel wat dunner is dan kvv (Farm Food).

Nu heb ik op een "teckelsite" wat gelezen over Imperial Food brokken, ik zou graag jouw mening hierover willen weten. Op http://www.teckelpien.nl/imperial-food/ zijn uitgebreide beschrijvingen te downloaden. De reden waarom ik toch nog twijfel aan Orijen is het hoge eiwit gehalte. Mijn keuze zou dan vallen op Imperial Food StarFish, ben benieuwd naar je mening.

 
Geplaatst : 13/07/2015 6:35 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Imperial Food voldoet niet aan mijn criteria voor een goede brok, omdat het:

  • weinig vlees bevat
  • weinig eiwit bevat
  • vooral mais bevat
  • sojabonen bevat
  • menadion bevat
  • de goedkoopste mineralen bevat

Acana lijkt me een betere optie. Dezelfde kwaliteit als Orijen, maar met een minder hoog eiwitgehalte. Maar zolang je hond geen klachten heeft op het eiwitgehalte van Orijen, hoef je je hier geen zorgen over te maken. Sommige honden verteren het niet zo goed en daardoor ontstaat dunne ontlasting. Dit is opzich niet zo erg, maar wel vervelend. Ontlasting is eigenlijk altijd dunner op brokken dan op kvv, dat geldt voor alle brokken.

 
Geplaatst : 14/07/2015 7:47 am
 Irna
(@irna)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Bedankt Meike voor je snelle reactie!! Blij dat ik het nog niet gekocht heb!

 
Geplaatst : 14/07/2015 3:18 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Mij werd ook gevraagd naar Imperial Food High Energy. Ook deze brok vind ik niet erg goed qua samenstelling.

Samenstelling Imperial Food High Energy
geëxtrudeerde maïs, gedehydrateerd
varkensvlees, dierlijke vetten, geëxtrudeerde rijst, maïsproteïnes, geëxtrudeerd lijnzaad, geëxtrudeerde sojabonen, eiwithydrolysaat, sojaolie, heel eipoeder, natriumchloride, biergist.

Analyse
28% eiwit
23% vet
8,5% ruwe as
2,5% vezel

Er zit vrij weinig eiwit in, in relatie met de hoeveelheid vet. Hierdoor krijgt de hond minder eiwit binnen, tenzij de hond echt veel calorieën verbruikt. Het eiwit is ook nog eens deels uit maisgluten, wat een minderwaardige eiwitbron is.

Daarnaast kan het hoge vetgehalte ook tot problemen leiden omdat niet alle honden zo'n hoge hoeveelheid vet goed aankunnen, dit is ook afhankelijk van de kwaliteit van het vet en die is onbekend.

Verder vind ik soja en sojaolie niet echt geachikt en eiwithydrolisaat vermijd ik zelf liever ook ( https://www.voerwijzer.com/msg-in-brokken/)

Ik zie geen goede bron van omega 3 vetzuren, wat ook belangrijk is voor een goede gezondheid.

 
Geplaatst : 31/07/2018 10:35 am
(@blancaessisabcewijk-nl)
Berichten: 1
Lid
 

Hallo Mieke,

Ik ben benieuwd naar jouw advies over deze: Starfish Imperial.
Ik ben op zoek naar een brok waar geen rund in zit. Ook niet in de mengdsel.
Ik gaf hem tot nu toe FF classic. Helaas heeft hij een gastritis opgelopen vanwege de rund.

 
Geplaatst : 03/05/2019 1:00 pm
Deel: