Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pooch & Mutt

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
880 Bekeken
(@conny)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hoi,

Kent iemand Pooch & Mutt hondenvoer?

En wat zijn de ervaringen met dit hondenvoer

 
Geplaatst : 04/11/2015 11:06 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Pooch & Mutt heeft verschillende varianten zie ik. Ik neem er eentje.

Pooch & Mutt Calm and relaxed
Samenstelling:
Kalkoen (45%; waarvan 25% vers bereide kalkoen, 17% gedroogde kalkoen, 1,5% kalkoen olie, 1,5% kalkoen vet), zoete aardappel (25%), aardappelen, erwten, bietenpulp, biergist (1,93% ), lijnzaad, alfalfa, Pea Protein, mineralen, vitaminen, mannanoligosacchariden (prebiotische MOS), fructo-oligosacchariden (prebiotische FOS), kamille (0,19%), yucca schidigera extract, Cranberry, GLUCOSAMINE (480 mg / kg), chondroïtinesulfaat (290 MG / KG).

Analyse:
Eiwit 24%
Vet 12%
Ruwe vezels 3,5%
Ruwe as 8%
Vocht 8%
Koolhydraten 44,5%
Omega 6 1,93%
Omega 3 0,94%

Mijn beoordeling:
Dit is een brok met veel koolhydraten en niet zoveel vlees. Een gedeelte van het eiwit is ook nog uitkomstig uit erwten. Er zit ook weinig vet in, maar de vetbron is wel ok. Ook de verhoudingen omega 3/6 is goed. De vitaminen en mineralen zijn in goedkope vorm toegevoegd.

Kortom: ik ben er niet zo enthousiast over. Als je een relaxte hond wilt, zou ik dat op andere manieren bewerkstelligen dan met deze brok.

 
Geplaatst : 05/11/2015 10:41 am
(@karola-buschman)
Berichten: 2
Lid
 

Ondanks dat dit een oud bericht is: ik heb een hond die soms nogal agressief naar andere honden reageert. Met een gedragsdeskundige hebben we uitgevogeld dat ze onzeker is en daar werken we aan. Al dat trainen is vermoeiend en bij tijd en wijle spannend. Ik heb poeders en druppels van PUUR gebruikt, maar daar wordt ze sloom van. Is er goed voer voorhanden waar in ieder geval ingredienten die helpen bij de aanmaak van serotonine en andere happyhormonen?
Ik geef nu acana grasslands en acana lamb.
Heb je advies?
Dank!

 
Geplaatst : 10/06/2020 8:28 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk dat je het vooral moet zoeken in wat je niet in brokken wilt (zoals gehydroliseerde eiwitten, zit niet in Acana) en supplementen zoals adaptogene kruiden. Verder is genoeg vitamine D, vitamines B, selenium en omega-3 vetzuren belangrijk voor het serotonineniveau. Je kunt dit suppleren, maar kijk dan wel goed hoeveel er van in de voeding zit en wat de aanbevolen hoeveelheden zijn. Tenslotte kunnen probiotica positief effect hebben, via de darm-brein-as en doordat slechte bacteriën dopamineprodictie kunnen verlagen door lipopolysacchariden. Mijn favoriete probiotica is zelfgemaakte kefir of zelf gefermenteerde groentes.

Tenslotte noemde dierenarts Julie Ann Lee dat haar ervaring was dat rauwe voeding voor meer balans zorgt. Veel honden met agressie verbeterden sterk op rauwe voeding. Ze denkt dat dit komt door
- serotonine door tryptofaanrijke voeding
- oxytocine
- dopamine door tyrosine-rijke voeding zoals alle dierlijke producten, amandelen, appels, bieten, groene bladgroenten, fytoplankton en kurkuma.

 
Geplaatst : 16/06/2020 2:03 pm
Deel: