Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Brok voor sporthond

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,325 Bekeken
(@gmoens)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik wil graag weten welke brok ik het beste kan geven voor mijn sporthond. Hij krijgt nu Acana wild prairie, maar vind dat hij veel ontlasting heeft zodra dat ik hem meer voer. Ik geef hem ook regelmatig Kivo versvlees en dan krijgt hij iets meer dan 1 kilo en heeft nog steeds maar een keer op een dag ontlasting. Ik hoor het graag.

 
Geplaatst : 28/07/2015 3:20 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

In rauwe vleesvoeding zitten minder onverteerbare dingen, en de meeste honden hebben daar minder ontlasting van dan brokken, welke brok dan ook. Dat de ontlasting slechter wordt als je meer Acana Wild Prairie geeft, komt denk ik doordat er dan meer eiwitten worden gevoerd, en sommige honden kunnen dat dan niet goed meer verteren. Als je je hond meer calorieen wilt voeren, kun je heel goed Acana Sport & Agility proberen, daar zitten meer calorieen in en hoef je dus niet extra veel van te voeren. Er zitten dan dus per maaltijd niet meer eiwitten in.

 
Geplaatst : 29/07/2015 11:30 am
(@gmoens)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Dank u wel. Ik ga deze proberen.

 

 
Geplaatst : 30/07/2015 9:32 am
(@gmoens)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Sorry nog een vraag....de eiwitten die erin zitten zijn niet slecht voor de organen van mijn hond? Er zijn momenteel zoveel verhalen dat ik het niet meer weet.

 
Geplaatst : 30/07/2015 9:50 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee eiwitten zijn juist heel waardevol. Eiwitten bestaan uit aminozuren, en deze aminozuren hebben allemaal belangrijke functies in het lichaam. Ook voor de spieropbouw zijn eiwitten onmisbaar, eiwitten die de juiste aminozuren in voldoende mate bevatten. Dit wordt ook wel biologische waarde genoemd. Bij de varianten van Acana die ik ben nagegaan, zitten alle aminozuren er in goede hoeveelheden in. Bij de meeste andere brokkenmerken, ontbreekt de informatie over hoeveel er van welke aminozuren inzit.

Nee veel eiwitten zijn niet schadelijk. Vroeger werd gedacht dat het schadelijk zou zijn voor de nieren, maar dat blijkt niet zo te zijn. Lees bijvoorbeeld dit artikel: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18656844. Als je googlet op Petfood Safety dietary protein kan je ook het hele artikel vinden.

Er zijn meer geluiden dat veel koolhydraten schadelijk zijn, maar hier is volgens mij nog geen onderzoek naar gedaan.

 
Geplaatst : 30/07/2015 7:04 pm
Deel: