Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Goede brok laag kopergehalte

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,344 Bekeken
(@ma_n0n)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Hallo Meike

ik ben op zoek naar een goede kwaliteit brok met een laag kopergehalte en een hoger zink gehalte.
Dit omdat ik een labrador heb en die schijnen, zoals blijkt uit onderzoek, gevoelig te kunnen zijn voor hoge koperwaarden in het voer. Ik wil daarom uit voorzorg een brok voeren die laag/laag-midrange in het koper zit. Echter alle soorten voer met een groot vleesaandeel bevat veel koper.
Acana classic prairie poultry voldoet tot nu tot nog het meest aan de voorwaarden met een redelijk kopergehalte van 15mg/kg (veel lager vind ik nergens brokken, tenzij van royal canin labrador retriever met waarden van onder de 3 mg/kg).
Soms zie ik bij additieven/kg staan 144 mg(zoals celtic connection). Dat vind ik wel heel erg veel. Of lees ik dit verkeerd.
Wat zijn nu goede brokken met een laag/lager kopergehalte ? Ik ben niet geïnteresseerd in kvv.

 
Geplaatst : 26/09/2018 7:59 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is van maar weinig brokken bekend hoe wel koper er inzit. Hoeveel er is toegevoegd staat wel altijd op de verpakking, maar dan weet je nog niet wat de totale hoeveelheid is. Ik weet het alleen Acana, Orijen, Alpha Spirit en Yarrah Adult Graanvrij. Die gegevens kun je op hun websites vinden. De laagste waardes zie ik bij Acana Classics, Orijen Puppy en Orijen Original, die bevatten 15 mg/kg. En omdat je van Orijen minder moet voeren, voer je in totaal nog minder koper.

 
Geplaatst : 27/09/2018 1:52 pm
Deel: