Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Hondenvoer tijdens vakantie

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
449 Bekeken
(@christeldekok)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Onze Drentsche Patrijs is 8 maanden oud en krijgt Duck vers vlees voeding. Dit bevalt uitstekend. Over 2 maanden gaan we met vakantie naar Frankrijk en we zijn nu al een tijdje aan het zoeken naar een goed alternatief voor deze 2 weken, aangezien Duck geen optie is om mee te nemen. Onze voorkeur gaat uit naar Orijen gevriesdroogd, maar dit is wel een extreem duur alternatief, aangezien we een periode van gewenning moeten hebben. Nu zitten we toch te denken aan brokken, Orijen of Acarna. Ik kom er niet uit. Welke brok is het beste als je hond Duck vers vlees gewend is en welke brok moet ik dan nemen? De puppy brok? Help. 

 
Geplaatst : 05/05/2015 12:33 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja gevriesdroogd en luchtgedroogd voer is enorm duur, zeker als je geen kleine hond hebt. Heb je dit artikel gelezen: Voer op Vakantie? Ik zou zeker ook natvoer overwegen. Dat kun je nu al testen, om te kijken of dat goed gaat. Dat zou ik ook met de brok doen als je liever brok meeneemt. Het risico op slechte ontlasting is denk ik wel groter op brok, ongeacht welke je kiest. Ik zou inderdaad voor de puppyvariant gaan.

 
Geplaatst : 05/05/2015 6:39 pm
(@christeldekok)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor de reactie. Brokken worden het dus niet, dat is duidelijk voor mij. Ik heb nu een drietal alternatieven gevonden: Energique houdbare worst, Caris houdbare worst of Renske Diervoer.

Renske Diervoer heeft sterk mijn voorkeur en ik zie ook in eerdere reacties vanuit jullie dat dit een prima voeding is voor onze hond tijdens de vakantie. Is dit wat jou betreft uit deze drie mogelijkheden ook de beste? Gr. Christel

 
Geplaatst : 06/05/2015 2:15 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik vind het natvoer lastig te vergelijken, omdat de kwaliteit van het vlees een vrij grote rol speelt, en dat is niet te zien aan de samenstelling. Alledrie de merken die je noemt lijken me prima. Het hoofdbestanddeel is vlees en er zitten geen rare dingen in.

Goed bezig! :)

 
Geplaatst : 07/05/2015 10:13 am
Deel: