Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Labrador 3,5 jaar oud

20 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,121 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Nee Jeffrey

In zijn algemeenheid kan je zeggen dat een calcium van 1.8 toch wel het maximum is. Ook belangrijk is de calcium - fosfor verhouding. ideaal is de verhouding 1.3 / 1 ( dus 1.3 calcium en 1.0 fosfor. ) Ik zou derhalve niet gauw een brok nemen met 2.5 calcium of hoger. Voor pups is dat helemaal desastreus. Ze groeien dan veel te hard, krijgen groeipijnen etc etc... Als de hond het goed gaat doen op Acana, prima !! Houden zo !!

 
Geplaatst : 22/08/2012 10:52 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hans, dat is een oude site. Daar kijk ik nooit op. Ik kijk op voerwijzer.com In RC zit BHT en E310 =Propylgallaat
Herkomst:
Gesynthetiseerd uit propanol en galzuur, verkegen uit plantaardige tannines (uit gallen).

Functie en eigenschappen
Gallaten worden toegepast als anti-oxidant in vetrijke producten, met name om ranzigheid tegen te gaan.

Producten:
Toepasbaar in veel producten, echter toepassingen worden sterk beperkt in levensmiddelen. Wel veel gebruikt in cosmetica.

Acceptabele dagelijkse inname (ADI) :
tot max. 1.4 mg/kg lichaamsgewicht.

Bijwerkingen :
Het wordt in de darm afgebroken tot propanol en galzuur. Galzuur kan eczeem, maagklachten en hyperactiviteit veroorzaken.

Dieetbeperkingen :
Gallaten kunnen gebruikt worden door alle religies, vegetariers en veganisten.

 
Geplaatst : 22/08/2012 12:55 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat de Fediaf-richtlijnen zeggen over het calciumgehalte voor volwassen honden: aanbevolen hoeveelheid is 0,5%, nutritionele (qua voeding, maar niet bij wet) maximum is 2,5%. Dit is op basis van de droge massa. Het calciumpercentage op basis van droge massa bij een brok met 10% vocht kun je berekenen door het calciumpercentage x 1,1 te doen.

Bij de brokken waar we het hier over hebben zit dit goed, dus geen noodzaak je hier verder in te verdiepen als je Acana wilt voeren.

 
Geplaatst : 22/08/2012 6:08 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Dus het calciumgehalte in Wolfsblut Blue Mountain en Green Valley is ook geen probleem voor volwassen honden ?

 
Geplaatst : 22/08/2012 8:21 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De calciumgehaltes op basis van droge massa

Wolfsblut Green Valley: 2.51 x 1.08 (want 8% vocht) = 2.7%

Wolfsblut Blue Mountain: 2.4 x 1.08 = 2.592%

Volgens de fediaf-richtlijnen te hoog dus.

 
Geplaatst : 23/08/2012 11:08 am
Pagina 2 / 2
Deel: