Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

wormen

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
875 Bekeken
(@abrikoos)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Wij voeren onze pup ( nu 5 maanden) vanaf het begin met darf kvv afgewisseld met vuile pens en rauwe kip.

Tot nu toe gaat het prima, echter van ochtend constateerde wij dat zij wormen heeft, kan dit met kvv ( lage ph waarde ) of blijft het mogelijk dat zij wormen blijft krijgen.

Wat is het beste anti worm middel, wij houden niet zo van dierenartsen ( de goede niet uit gesloten).

Groet,

Koos

 
Geplaatst : 05/05/2015 6:25 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja, ook honden die kvv eten kunnen wormen krijgen. Het risico zou kleiner kunnen zijn door het duurdere maagzuur en een betere weerstand, maar het risico op wormen blijft bestaan.

Ik weet niet wat het beste ontwormmiddel is. Er zijn een paar natuurlijke ontwormmiddelen die je eerst zou kunnen proberen:
- Verm-X
- CDvet contraworm
- Wormfree van de huisdieren dokter

Deze werken met kruiden. De effectiviteit ervan weet ik niet.

De chemische middelen zijn sowieso effectief. Je zou eerst een natuurlijke manier kunnen proberen, met de kruiden, en dan kijken of de wormen er nog zijn. Als ze er nog zijn kun je bijvoorbeeld Panacur gebruiken, die schijnt goed effectief te zijn. Je kunt de dierenarts omzeilen en het zelf online bestellen bij Medpets.nl.

Succes en als je de kruiden gaat proberen ben ik erg benieuwd naar de effectiviteit!

 
Geplaatst : 05/05/2015 8:56 am
 Juul
(@juul)
Berichten: 2
Lid
 

Het is  een fabel dat het maagzuur van honden die KVV of BARF eten een lagere pH-waarde heeft dan honden die brokken eten. Het zou toch ook raar zijn? De pH-waarde van de maag is constant, ongeacht welk soort voedsel passeert, basisch, zuur enz. Het heeft een vaste waarde van rond de pH 1,5. Dat geldt overigens ook voor mensen. De pH-waarde van menselijk maagzuur is ook constant, ongeacht de zuurgraad van het voedsel dat we eten.

 

 
Geplaatst : 05/05/2015 5:08 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb jij hier goede bronnen van? Ik heb eens flink gegoogled om hier goede info over te vinden, maar ik kon alleen een onderzoek vinden waarbij bleek dat de zuurgraad van het maagzuur door de dag heen fluctueert bij honden, los van de voeding.

 
Geplaatst : 05/05/2015 6:52 pm
Deel: