Forum

Lam/rijstbrokken ga...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Lam/rijstbrokken gangbare merken

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
732 Bekeken
(@betty)
Berichten: 12
Lid
Topic starter
 

Ik weet dat de brokken, die een hoog percentage vlees bevatten en weinig tot geen graan, goed scoren. Maar deze zijn over het algemeen best duur of lastig in een dierenwinkel te verkrijgen.


Als je nu toch een keuze wilt maken uit de dierenwinkel, waar kun je dan het best op letten? Neem je bv de brokken op basis van lam/rijst of zalm rijst, dan zit daar ook geen graan in verwerkt (meestal niet) en is het lam of zalmpercentage ook redelijk. Is dat dan een optie?


De paarse zakken van Royal Canin, de large puppie is dat geloof ik, daar schijnt ook geen graan in verwerkt te zitten?


 

 
Geplaatst : 07/11/2011 7:55 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Waar je op kunt letten als je de hoeveelheid vlees en graan buiten beschouwing wilt laten:

- graansoorten : vermijd tarwe en tarwe-producten. Rijst schijnt het minste problemen te geven. Aardappel nog minder.

- vetgehalte: minimaal 15% zou ik kiezen

- vetbron: ik wil me hier nog verder in inlezen, maar zoals ik het nu begrijp zijn visolie en kippenvet het beste, het liefst geconserveerd met vitamine E.

- eiwitbron: vlees, geen gluten, soja of aardappelproteine, of andere plantaardige eiwitbronnen. Het liefste vers vlees en vleesmeel (gespecificeerd diersoort).

- diersoort: maakt niet zo heel veel uit. Rund en varken schijnen en hogere kans op allergie te geven door de verteerbaarheid of biologische waarde. Ook voor kip komt allergie vaak voor, maar ik weet niet of dat komt doordat kip gewoon het meest gebruikte diersoort is, omdat er kippeneiwit in vaccinaties zou zitten of door iets anders. In principe is kip goed verteerbaar.

Er komt nog een uitgebreid artikel over, maar ik ben bang dat dat pas januari wordt.

 
Geplaatst : 08/11/2011 5:34 pm
(@betty)
Berichten: 12
Lid
Topic starter
 

Dankjewel! Weet je ook of het klopt dat er in de paarse zakken/Giant van Royal Canin geen graan zit?

 
Geplaatst : 20/11/2011 11:48 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

In Royal Canin Giant Adult zit wel graan, maar is tarwevrij. Tarwe geeft het vaakst problemen van de granen.

 
Geplaatst : 20/11/2011 12:49 pm
Deel: