Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Baldo High Premium

29 Berichten
4 Gebruikers
1 Vind-ik-leuks
8,156 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo,

Mijn bordercollie van 14 jaar oud geef ik al een tijdje baldo high premium.
Ze heeft nu een mooie glimmende vacht en ziet er goed uit, krijg vaak complimenten.
Ook vind ze het erg lekker en laat nu nooit meer haar brokken staan.
Dieren arts waarschuwde mij dat er niet te veel zout in mag zitten, goedkope brokken vaak veel zout.
Dit wordt niet aangegven op het pak hoeveel zout er in zit.

Ik heb nu een maltezer er bij en wil haar straks het zelfde voer geven, ook omdat de andere hond er nu zo mooi uitziet.
Is dit verstandig?
Vriendelijke Groeten Ria

 
Geplaatst : 06/07/2012 12:49 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ben nu dus met de 2e zak Dog lovers Gold bezig en heb het idee dat mijn Shar-pei er heel veel jeuk van krijgt.
Woensdag naar de dierenarts geweest voor een spuitje Moderin (prednison) Nu kwam de eigenaar van een dierenwinkel bij mij bij de Aldi boodschappen doen en vertelde mij over een nieuw brokken merk n.l. Dr clauders kan iemand mij hierover vertellen?
Hij heeft ieder jaar rond deze tijd jeuk, en toevallig ook net overgestapt van Eukanuba naar Dog lovers gold...dus ik twijfel een beetje over de voedingsallergie..

 
Geplaatst : 19/07/2012 8:45 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het zou heel goed omgevingsallergie kunnen zijn, als het rond dezelfde tijd van het jaar terugkomt. Ik ken de brokken van dr. Clauders niet. Ala je een link hebt naar de ingredienten en analyse kan ik er wel wat over zeggen.

 
Geplaatst : 20/07/2012 11:45 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Dr. Clauders Gewoon een granenbrok

SAMENSTELLING Meadowfield Dog Food Master Class

Granen, Vlees en Dierlijke bijproducten, Plantaardige bijproducten, Oliën en vetten, Mineralen en suiker.

Meadowfield Dog Food Master Class is een geëxtrudeerd volledig hondenvoer. Zowel de samenstelling als de smaak zijn van de gebruikelijke Meadowfieldkwaliteit. Het expansieproces zorgt voor een volledige verteerbaarheid, tevens veroorzaakt dit proces een belangrijke volumetoename van de brokken. Een volumetoename, die de snelheid van voedselopname in gunstige zin regelt, de hond neemt er meer tijd voor. Ik zou het mijn hond niet geven, de brokken zien er ook niet uit op de foto's

 
Geplaatst : 20/07/2012 3:06 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

http://www.drclauders.nl/

 
Geplaatst : 20/07/2012 4:03 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik heb niet goed gekeken, ik denk dat Dr. Claunders alleen blikvoer heeft en snacks en geen brokken.
Zie de site

 
Geplaatst : 20/07/2012 4:07 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee precies, de brokken kon ik ook niet vinden. Via google kwam ik ook bij die site uit.

 
Geplaatst : 20/07/2012 5:30 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Onderaan in die lijst, staat Lucky Dog van de Aldi vermeld, niet de Baldo High Premium

 
Geplaatst : 30/07/2012 12:39 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Je merkt aan het voer of het goed is als ze er weinig van moeten poepen. Als ze er vaker dan 2x per dag van moeten poepen (zoals bij bonzo en en pedigree) betekend dat dat ze weinig opnemen van het voer in het lichaam.

 
Geplaatst : 02/07/2014 12:16 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Als U iets roept zorg dat U dan eerst goed ben geinformeert en weet wat U zegt. Kijk eens naar de Duitse TUV TEST, Daat staat de Aldi brok ver bovenin, In Duitsland heet het Romeo en is exact het zelfde als de Baldo, de Lucky Dog is wel van mindere kwaliteit. Wij hebben 2 Boomers ze zijn allebei gesteriliseert we geven ze een mengsel van 1 op 3 bijv. dus ik meng 300 gr Aldi met 100gr  RC steriliseret ze wegen altijd tussen de 7  en 7,3 kg en zijn zeer actief. Poepen prima en zien er schitterend uit. Mensen die het hoorde van ons en dure voeding gebruikten o/a Hils zijn het ook gaan gebruiken en zijn zeer blij dat ze het gedaan hebben, altijd mooie ontlasting en super gezonde hond. Mensen kijk nou eens naar de marges op hondenvoer 4 kg RC VOOR GESTERILISEERDE HONDEN rond de € 34,00 in de dierenwinkels, Wij vonden het zelfde bij Zooplus 8 kg voor € 42,00 incl verzendkosten Wij dachten eerst Aldi zo goedkoop, kan dat wel maar de hoeveelheden die Aldi besteld bij de fabrikanten is giga, Ald bestaat ui Aldi SUD en de Aldi zoals in NL. Ik las v/d week dat Aldi sud de 5000 winkel heeft geopend, de Aldi zoals wij die kennen in NL. Heeft er ook zo 6000 in d ewereld samen verkopen ze het zelfde voer kan je nagaan wat een order die plaatsen daar kan geen keten tegen op Dus door de prijsvergelijking  zoals hier voor geschreven kan ik begrijpen dat het Aldi voer zo goedkoop is. In Duitsland zelfs 3 kg voor € 3,00 Dus mensen laat je niet oplichten kijk naar je knip, maar natuurlijk eerst hoe je hond het ermee doet want dat is het allerbelangrijkste

 
Geplaatst : 25/10/2014 11:12 am
(@leonneke)
Berichten: 8
Lid
 

Wat heeft men vergeleken in die TUV test ?

 
Geplaatst : 25/10/2014 10:08 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Volgens mij de hoeveelheden van de vitamines en mineralen. En alhoewel dat van belang is, is dat voor mij niet het enige criteria voor een goede voeding.

 
Geplaatst : 26/10/2014 10:51 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Volgens mij bedoelen ze dan Best Choice. Dat is inderdaad een brok die tarwe bevat.

Je vindt meer info (o.a. de gehele samenstelling) op primafoodbelgium punt be.

 
Geplaatst : 31/10/2015 2:39 pm
(@thera-hagenbeuk)
Berichten: 2
Lid
 

Labrador teefje gesteriliseerd 6 jaar. 

Toen ze nog een.puppy was voerde ik een jaar de brokken van de fokker.

Daarna overgestapt op volwassen voer. Diarree en slechte huid.

Lang gezocht naar een goede brok, en veel geprobeerd. Uiteindelijk deze geprobeerd, geen diarree en prachtige huid goede spieropbouw enz. Stabiel en mooi op gewicht 25.2 kg.

Vorig jaar omdat we toch door iedereen beïnvloed worden dat de supermarkt geen goed voer verkoopt. Overgestapt op Toby speciaal op maat voor je  hond door dierenartsen samengesteld. Totale verstopping, 1.5 kg in 3 weken aangekomen, nog overgestapt van rund naar lamsvlees en 25 % minder voer. Oktober toch weer terug op Baldo gegaan en ook nu ziet ze er weer prachtig uit en weer op haar vaste gewicht. Ik voer 2x 90 gram.  Iedereen weet dan labradors hongerllappen zijn  maar hier doet ze het fantastisch op.

Maak zelf de keuze.

Het kost nu 4 euro de zak.

Succes

Dit bericht is gewijzigd 4 jaar geleden door Thera Van Oers Hagenbeuk
 
Geplaatst : 26/08/2020 2:10 pm
Pagina 2 / 2
Deel: