Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Healty Dog

23 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,560 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik had juist het tegenovergestelde; toen Healthy dog even niet verkrijgbaar was hebben we farmfood gegeven.

Daar kreeg onze hond een zachtere, lichtere ontlasting van.

 
Geplaatst : 30/09/2014 2:53 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

ik ben eigenaar van een dierenspeciaalzaak en heb diverse klanten die Healthy Dog voeren. alle honden die Healthy Dog gevoerd krijgen doen het goed. geen vacht-, darm- of andere problemen. geen overvloedige ontlasting. een prima prijs/kwaliteit verhouding. 15 kilo voor € 39,50

 
Geplaatst : 26/10/2014 7:44 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Mijn hond, een oud duitse herder van 9 maand, probeer ik naast de kvv op healthy dog te zetten. Ik heb voor deze brok gekozen omdat deze tarwe gluten vrij is. Helaas blijft hij vreselijk last van dunne ontlasting/diaree houden tijdens zijn "brokken-dagen" .

 
Geplaatst : 10/01/2015 7:34 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik geef mijn 3 honden al ZEEER lang natuurvoeding, zowel brok als KVV.

Ik weet van de dierenspeciaalzaak waar ik klant ben hetvolgende:

De firma die Healty dog verdeeld was eerst de belgieche verdeler van Farm food. Deze beide hebben ruzie gehad waardoor de belgische firma naar de fabrikant vande farmfood brokken is gegaan om een eigen brok te maken. (btw: farmfood maakt zijn brokken ook niet zelf). Daarna heeft healthy dog een agressieve verkoop opgezet om farmfood zoveel mogen klanten af te nemen. Dit door de winkels grote winstmarge te geven. Volgens de winkel waar ik klant ben kregen ze zeer veel klachten over dat de honden al veel meer moesten geven, maar de honden toch nog veel honger hadden. Ook vertelde mijn dierenwinkel dat ze op de veel vragen die ze aan healthy dog stelde over het vleespercentage nooit een redelijk antwoord kregen. Voor mij blijft het een namaak natuurbrok wat goedkoop gemaakt word en met hoge winstmarge verkocht word.

 
Geplaatst : 20/03/2015 12:22 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Onze pup is nu 15 weken oud. Hij kreeg bij de fokker Kjens maar vond dit geen lekkere brok.

Nu ben ik Healthy Dog gaan geven. Ik geef hem iets meer dan aangegeven staat maar hij blijft zoeken nadat zijn bak leeg is. Ook zijn ontlasting is niet altijd even stevig. Ik heb hem ook Farmfood gegeven hij eet het wel maar niet gretig.

Ben nog opzoek naar een goed alternatief wat ik kan geven naast kvv.

 
Geplaatst : 02/04/2015 3:59 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je zou dan een merk kunnen proberen met minder graan en wat meer eiwit. Markus Muhle Black Angus Junior bevat wat meer vlees en Biofood komt binnenkort met een geperste brok voor pups, waar minder graan inzit. Maar een goede geëxtrudeerde brok bevat minder graan dan de geperste brokken die ik ken.

Er gaan verhalen dat je een geperste brok moet geven als je kvv voert, maar ik heb nog geen ervaringen gehoord dat ik werkelijk uitmaakt.

Je kunt bijvoorbeeld proberen: Carnilove, Acana Wild Prairie of Orijen puppy. Als je budget wat kleiner is, dan Dog Lovers Gold Original.

Ik ben erg benieuwd wat je gaat proberen en hoe dat bevalt straks.

 
Geplaatst : 03/04/2015 9:47 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

mijn oudste labrador zat op rc labrador echter vond ik dit toch wel een durebrok en was ik niet tevreden over het welzijn van de hond we probeerde wat anders maar stink winden waren het resultaat toen kwamen we bij healty dog Glanzende vacht minder ontlasting en stevigere ontlasting en ze vinden het heerlijk

we kregen er in mei een labrador bij vd pedigree direct  over gezet op healty dog en hond doet het geweldig en ook hij vind het heerlijk.

ik vind het een goede betaalbare brok van een zeer goede kwaliteit gebruik het nu ruim een jaar en geen klachten

 

 
Geplaatst : 21/09/2015 12:10 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 
kieskeurige Zwitserse witte herder

 

Onze witte herder van net​ drie jaar krijgt sinds ongeveer een half jaar healthy dog nadat we van alles geprobeerd hebben om hem te laten eten.
Als pup kreeg hij tot een jaar of twee vers vlees en Renske als we met vakantie gingen en dat ging goed, totdat hij ineens geen vers vlees meer wilde eten. Diverse merken vers geprobeerd, maar meneer at het met "lange tanden" of helemaal niet.
Farmfood heeft hij als pup ook gehad, maar vond hij niet lekker en kreeg er heel veel en dunne ontlasting van. Orijen ook geprobeerd; erg duur en ook hier veel ontlasting en dun. Cavom vond hij niet lekker; ontlasting was wel redelijk.
Healthy dog regular gaan proberen en dit ging al beter, maar omdat hij vrij kort na elkaar twee antibiotica kuren heeft gehad, zijn we hem healthy dog probiotics gaan geven (met, zoals de naam al zegt, probiotica) en dit vindt hij heerlijk. Hij eet er goed van en zijn ontlasting is wel meer dan op vers vlees, maar steviger dan bij de andere brokken.
We hadden hem graag vers vlees willen blijven geven, maar vinden dit een goed (en betaalbaar) alternatief.

 
Geplaatst : 02/11/2015 12:13 pm
Pagina 2 / 2
Deel: