Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wolfsblut African Dog

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
511 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ik kreeg per email een vraag over Wolfsblut African Dog, aangezien deze niet in de brokkenvergelijker staat.

Samenstelling Wolfsblut African Dog
Wild zwijnvlees (28%) (patrijs, wilde duif, wilde eend), zoete aardappelen (25%), gedroogd struisvogelvlees (22%), struisvogelolie, pompoen, pastinaak, kikkererwten, erwteneiwit, mineralen, venkel, Immutop® (artisjokconcentraat in Jeruzalem), lijnzaad, Tomaten, tijm, marjolein, oregano, peterselie, salie, bramen, frambozen, bosbessen, aalbessen, vlierbessen, aronia bessen, brandnetel, meidoorn, ginseng, mananoligosacchariden, fruitoligosachariden Schidigera-extract

26% eiwit
16% vet
3.5% vezel
11% ruwe as
1.92% calcium
1.57% fosfor

Mijn beoordeling
African dog bevat wat weinig eiwit van goede kwaliteit. Dat is te zien aan het ingrediënt erwten-eiwit (minder kwalitatief) en het hoge ruwe as-gehalte geeft aan dat er vrij veel bot inzit. En het eiwit uit bot is ook van mindere kwaliteit. Voor veel honden zal er genoeg kwalitatief eiwit inzitten, maar ideaal vind ik het niet.

Daarnaast heeft het hoge calciumgehalte nog meer nadelen. Daarover heb ik meer geschreven in dit topic: https://www.voerwijzer.com/forum/topic/hoge-calciumgehaltes-in-div-goede-merken-brok/

Verder heeft het de voordelen dat
- er geen gehydoliseerd eiwit als smaakstof in zou zitten
- er gecheleerde mineralen inzitten (beter opneembaar)
- er geen bio-industrie vlees inzit, maar wild
Deze voordelen gelden voor veel van de Wolfsblut-brokken

 
Geplaatst : 26/01/2019 4:13 pm
Deel: