Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wolfsblut Black Bird large breed of adult

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
693 Bekeken
(@graafie)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo, ik had een vraag over de Wolfsblut Black Bird brokken. Wat is het verschil tussen de Large Breed en de Adult brokken. Ik overweeg om over te stappen op deze brok voor onze bouvier. Welke kan ik het beste voeren?

 
Geplaatst : 12/02/2020 12:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Laten we eens kijken naar de ingrediënten en analyse van beide brokken

Wolfsblut Black Bird
Kalkoenvlees (28%), zoete aardappel (27%), gedroogd kalkoenvlees (22%), kalkoenvet, pompoen, pastinaak, kikkererwten, mineralen, venkel, Immutop® (aardpeerconcentraat), lijnzaad, tomaat, tijm, majoraan, oregano, peterselie, salie, bramen, framboos, bosbes, zwarte bessen, vlierbessen, aroniabessen, brandnetel, meidorn, paardenbloem, ginseng, mannan-oligosaccharide, fructo-oligosaccharide, yucca schidigera extract
Eiwit 26%
Vet 16%
Koolhydraten 36%
Ruwe as 8.5%
Vezel 3.5%
Calcium 1.13%
Fosfor 0.6%

Zie ook mijn beoordeling van deze brok: https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/wolfsblut-black-bird/

Wolfsblut Black Bird Large breed
Kalkoenvlees (28%), zoete aardappelen (26%), gedroogd kalkoenvlees (20%), kalkoenvet, pompoen, pastinaak, kikkererwten, lijnzaad, mineralen, venkel, Immutop® aardpeerconcentraat), tomaten, Yucca Schidigera-extract, granaatappel, Nopalia® ( Nopale-extract), paardenstaart, glucosamine, methylsulfonylmethaan, groenlipmossel, chondroïtinesulfaat, tijm, salie, marjolein, oregano, peterselie, mannan-oligosaccharide, fructo-oligosaccharide, nucleotiden, bramen, frambozen, bosbessen, zwarte bessen, zwarte bessen, zwarte bessen, zwarte bessen, zwarte bessen, Paardebloem, ginseng, cetylmyristoleaat
Eiwit 24 %
Vet 13 %
Vezel 3,5 %
Ruwe as 9 %
Calcium 1,16 %
Fosfor 0,61 %

Het verschil
De grootste verschillen tussen Wolfsblut Black Bird en Wolfsblut Black Bird Large breed zijn de volgende.

Wolfsblut Black Bird Large breed bevat minder eiwit (door minder vlees) en minder vet bevat. Dit is geen voordeel, tenzij je hond een hoger gehalte eiwit of vet niet verdraagt of neiging heeft tot overgewicht en minder voeren niet helpt

Wolfsblut Black Bird Large breed bevat groenlipmossel, chondroitine, Glucosamine en MSM bevat voor de gewrichten. Of dit een voordeel is hangt af van de hoeveelheden die gebruikt zijn. Vaak bevatten brokken zo weinig dat het geen effect heeft, en kun je beter zelf deze stoffen toevoegen als je hond deze nodig heeft. Een nadeel is het verder niet.

De brokken voor de Large breed zijn van groter formaat. Dat kan een voordeel zijn als je vind dat je hond brokken te snel eet.

Welke kiezen voor je bouvier?
Ik zou voor de gewone Wolfsblut Black Bird kiezen, omdat daar meer vlees en vet in zit.

 
Geplaatst : 20/02/2020 5:26 pm
(@graafie)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike, duidelijk, dan gaan we voor de gewone adult Wolfsblut Black Bird brokken. Dank je.

 
Geplaatst : 20/02/2020 7:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Graag gedaan, laat je weten hoe het bevalt? Daarmee kan je weer andere mensen helpen die geïnteresseerd zijn in deze brok. Mag ook onder dit artikel: https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/wolfsblut-black-bird/.

 
Geplaatst : 24/02/2020 11:53 am
Deel: