Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Dog lovers gold of Wolfsblut

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
508 Bekeken
(@limar)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Ik voer hoofzakelijk vers, barf en kvv aan onze 10 maanden oude toller. Maar ik wil voor de zekerheid toch brokken meenemen op vakantie, en voor af en toe een keer, als ik vergeten ben om vlees uit te halen of we een dagje weg gaan. Nou hebben we op het moment dog lovers gold waar hij het eigenlijk best goed op doet. Maar nou ben ik gaan twijfelen omdat Taste of the wild beter zou zijn en deze zou ik dan ook gaan bestellen maar toen kwam het salmonella verhaal en toen dacht ik, nee toch maar niet. Toen las ik over wolfsblut en dit leek me ook wel wat, maar ik kan er nog niet zoveel invormatie over vinden. Maar is wolfsblut een betere brok als dog lovers gold?

 
Geplaatst : 08/06/2012 9:08 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wolfsblut heeft prima brokken. Het is lastig iets te zeggen over de brok Wolfsblut, omdat de brokken erg verschillen. De drie brokken van Wolfsblut die ik in de brokkenvergelijking heb staan vind ik goede brokken. Hier de vergelijking van deze drie Wolfsblutbrokken en Dog Lovers Gold: http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken?keys=Gold+OR+Wolfsblut

Let vooral op:

- percentage dierlijke eiwitten (hoe hoger hoe beter)

- percentage koolhydraten (hoe lager hoe beter)

- percentage calcium (voor een hond in de groei zou ik maximaal 1.6% calcium in de brok nemen)

Er zijn ook andere alternatieven dan brok, namelijk:

- droogvoer van Herrmanns, dat is gevriesdroogd vlees met 20%  aardappel of boekweit (te koop bij eko-pets.nl)

- gepasteuriseerde worsten (daar zit geen of weinig graan in en bestaat voornamelijk uit vlees)

 
Geplaatst : 09/06/2012 11:05 am
(@limar)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik heb ze vergeleken maar vind ze best dicht bij elkaar liggen zover ik kan zien, best lastig omdat wolfblut ook nog niet zo bekend is. Al vind ik wel dat Dog lovers gold een wat hoger zout gehlate heeft, er word dan waarschijnlijk meer gedronken, kan dit kwaad? Als ik kijk naar de versies van een laag calcium gehalte dan vind ik die varianten er minder uitzien als het om de ingredienten gaat bij wolfsblut, of ik moet voor de wild pacific gaan en twijfel of dit een succes is.

Orijen stond ook op mijn lijstje maar daar hoor ik regelmatig toch dat er diaree klachten van komen, is dit ook echt het geval?

 
Geplaatst : 11/06/2012 3:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Klopt, de percentages liggen vrij dicht bijelkaar. Wat ik nog wel een pluspunt vind bij Wolfsblut, is dat ze streven naar een zo biologisch mogelijk product. De details hiervan heb ik niet kunnen ontrafelen. Als het alleen maar voor de vakantie is, kun je best op safe spelen en gewoon Dog Lovers Gold voeren, omdat je weet dat dit goed bevalt.

Het klopt dat er honden zijn die dunne ontlasting krijgen van Orijen. Dit komt waarschijnlijk door het hogere eiwitgehalte. Sommige hondenbezitters merkten dat het wel goed ging als ze wat minder ervan gingen voeren. Dit is een kwestie van proberen, of het bevalt. Volgens mij zijn het vooral de wat minder actieve honden die er niet zo goed tegenkunnen, maar dat weet ik niet zeker. Acana Grainfree is een goede keus voor honden die niet zo goed tegen het hoge eiwitgehalte kunnen, maar dat is wel wat duurder.

Artikel over het zoutgehalte in brokken: http://www.voerwijzer.com/artikelen/zoutgehalte-brokken

 
Geplaatst : 13/06/2012 12:28 pm
(@limar)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Hoi Mieke,

Bedankt voor je goede uitleg. Door zijn  mooie ingredientenlijst en analyse van Orijen, besloten deze te proberen, en vandaag een zak van 2.5 kilo adult gekocht, ik vind het het proberen waard. Lees er ook wel weer goede verhalen over en hebben ook ervaring met orijen voor de kat.

 
Geplaatst : 13/06/2012 4:08 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

wolfsblut heeft gewoon hele goede brokken graan vrij voor een gezonde hond wolfsblut

 
Geplaatst : 15/05/2013 1:30 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

wolfsblut goede brokken graan vrij wolfsblutpetfood krijg in pdf ales wat je weten wilt over de inhoud van de brokken

 
Geplaatst : 22/05/2013 3:07 pm
Deel: