Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Mijn amerikaanse cocker van 1 jaar eet niet goed !

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
597 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo,

Ik zie door het bos de bomen niet meer ... Sinds puppyleeftijd krijgt mijn amerikaanse cocker hondenbrokken van Hills (Medium Breed - Chicken) en dat at hij maar niet erg vlot. Verder waren er geen problemen (stoelgang vast 2 à 3 x per dag, vacht ok). Sinds kort is hij 1 jaar en ben ik overgeschakeld op de adult-variante. En dan begon het : gaan ruiken aan het eetbakje en wegstappen om er de rest van de dag niet meer naar om te zien, eten "stelen" (lees : boterham van een bord, happen naar banaan die kids vasthouden, wortelschil opeten die op de grond gevallen is ed). Soms eet hij eens een brokje, soms neemt hij het in zijn mond om het weer uit te spuwen. Vandaag heeft hij pas gegeten om 19u00, Om 12u00 heeft hij wel overgegeven (wit "schuim" : door te lang een lege maag te hebben? door een intolerantie ?)

Overal waar je advies vraagt, krijg je meningen die mekaar tegen spreken : Eukanuba, Casa Fera, Select Gold, Redmills Leader, ... Vandaag ben ik een proefverpakking gaan halen van Canex Dynamic vis / rijst en die persoon vertelde mij dat ik beter bij een geëxtrudeerde brok bleef omdat mijn hond verteringsproblemen zou hebben en die brokken minder zwaar op de maag vallen. Of heeft hij gewoon een probleem met de smaak van Hills ???

Hoe dan ook de dierenarts (verkoopt het zelf niet !) en hondentrainer zijn enorme fans van Hills, vandaar dat ik al zolang bij Hills blijf kleven maar nu heb ik het wel gezien ! Ik zou het aangenaam vinden om mijn hondje goed te zien eten.

Alleen, welk advies moet ik volgen ? En welke brok is dus geschikt voor mijn hond ?

Hopelijk kan u mij helpen !
Alvast van harte dank !

 
Geplaatst : 18/06/2012 9:34 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als het een gedragsprobleem is, kan ik geen advies geven, maar ik ga er maar even vanuit dat dit het niet is.

Het klinkt alsof hij wel honger heeft en zelfs gaat spugen van de honger (dat kan inderdaad).  Heb je al andere brokken dan Hills geprobeert en hoe beviel dat? Ik zou zeker adviseren om Hills te vergeten, omdat er niet zoiets is als dé beste brok (voor elke hond anders) en omdat ik denk dat er betere brokken zijn dan Hills. Een geëxtudeerde brok of geperste brok maakt niet zo heel veel uit, de ene hond doet het beter op geperst, de ander op geëxtrudeerd. Wel heb ik het idee dat geëxtrudeerde brokken lekkerder worden gevonden. Ik hoor veel goede reacties op Orijen, Acana, Wolfsblut en Dog Lovers Gold. Deze brokken worden vaak lekker gevonden en zijn ook goede brokken qua samenstelling.

Maar er zijn ook andere soorten voeding dan brok. Als eerste kan ik aanraden rauwe vleesvoeding eens te proberen. De meeste honden vinden het heerlijk en het is gezond ook nog, het is namelijk écht eten, in plaats van gebakken meel (brok is voornamelijk graanmeel of aardappelmeel met vleesmeel). In de supermarkt is bijvoorbeeld vaak Smuldier of Rodi verkrijgbaar en ook bij veel dierenspeciaalzaken staat een diepvriezer met rauwe vleesvoeding, maar dat is wel duurder.

Daarnaast is er ook gesteriliseerde vleesvoeding. Dat bestaat uit vlees met vaak een klein beetje rijst en soms ook groenten. Ook dit wordt vaak lekker gevonden en is ook gezonder dan brok. Merken zijn bijvoorbeeld Renske Vers,  Ecostyle Vers, Energique hondenworst en Carnis hondenworst. Bij de Welkoop (Renske) of sommige dierenspeciaalzaken te koop.

Meer info over rauwe vleesvoeding:  http://www.voerwijzer.com/artikelen/vers-vlees

Een artikel over gesteriliseerde vleesvoeding is nog in de maak.

 
Geplaatst : 20/06/2012 10:02 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik heb met mijn hond ook zo lopen klungelen met brok Hills, Royal canin, Profine en Dog Lovers geprobeerd 1week was het goed en dan begon het weer.Ik heb net zolang geprobeerd totdat hij echt mager werd en toen had ik zoiets van nu ben ik het zat ik wil gewoon dat mijn hond lekker eet en dat ik kan genieten hoe blij hij is om te eten. Ben nu sinds ik denk 1 maand Energique voeding aan het geven en wat denk je? mijn hond is een hele blije hond die graag mag eten en ik geniet dat het zo'n blije hond is.
Geef ik hem als beloning een brokje om te belonen draait hij zijn kop weg nou dat zegt mij genoeg!
Nu krijgt hij gedroogt lamsvlees trainers en dat gaat goed.
Velen zullen zeggen hij is verwend maar wij zijn gelukkig samen haha.
Oja en hij heeft een lekkere zachte vacht echt niet normaal meer.
Groetjes van een heel blij baasje.

 
Geplaatst : 21/06/2012 10:54 am
Deel: