Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Senior honden voeding

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,271 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Mijn hond is bijna 8 jaar en krijgt al een tijdje Pro plan Senior sensitive.
Ik dacht altijd dat dat goede brokken waren. Nu zijn haar brokken op en heb ik toch het idee dat dit niet zulke goede brokken zijn door laag vless gehalte veel koolhydraten etc.

Nu twijfel ik tussen Orijen senior, Orijen Vis of Wolfsblut Senior.
Ze heeft altijd al last van der huid veel schilfers etc daarom denk ik aan vis. Ook heeft ze met het Pro plan voer last van der maag, laat veel winden en eet gras.

Maar omdat ze al 8 is lijkt mij senior voeding beter omdat hier ook glucosamine etc inzit en afgestemd is voor de oudere hond. Alleen ik weet niet of de senior voeding(wolfsblut vooral geitenspier en orijen kippenvlees) zo hypoallergeen is als vis/lam.

Ook vroeg ik me af hoe hoog de gehaltes glucosamine/chronditine nou moeten zijn om effect te hebben?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het kiezen van het beste voer.
Btw mijn newfoundlander gedraagt zich nog niet echt als een oude hond (behalve dat ze wat sloomer is dan eerst) en zit er ook nog niet echt oud uit.

 
Geplaatst : 12/10/2012 2:57 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Seniorvoeding hoef je opzich nog niet  te geven als gewone adultvoeding nog goed bevalt, glucosamine en chondroïtine zou je dan los kunnen supplementeren. Visbrokken zijn prima, maar ook zou je eventueel visolie kunnen supplementeren als je een brok met een ander diersoort. In seniorvoeding is het eiwitgehalte vaak aangepast (minder vlees) en het caloriegehalte (minder vet), waardoor en weer meer koolhydraten inzitten. Om die reden zou ik liever adultvoeding blijven geven, totdat dit niet goed meer bevalt.

Een allergie voor kip komt vaak voor, maar dit komt waarschijnlijk (in ieder geval deels) doordat er in de meeste brokken kip zit. Als je hond hier niet allergisch voor is, kun je prima kip voeren. En elk ander diersoort, zolang er geen allergie voor is. De rest van de ingrediënten zijn ook belangrijk wat betreft het voorkomen van allergieklachten, zoals geen msg, geen gluten en geen soja bevatten. Wolfsblut en Orijen voldoen hier aan.

 
Geplaatst : 27/10/2012 11:26 am
Deel: