Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pup en vers vlees

23 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
5,923 Bekeken
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Ik bedoelde alaska!

 
Geplaatst : 03/01/2015 2:48 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Alaska zou je heel goed kunnen proberen. Ik heb daar zelf een beter gevoel bij dan bij Naturis, doordat Naturis een premix bevat met ook dingen die overbodig zijn naar mijn idee, en doordat de fabrikant altijd antwoord geeft op mijn vragen en Naturis niet. Ik heb ook in de fabriek gekeken, zag er prima uit.

 
Geplaatst : 03/01/2015 4:48 pm
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Wat zou er in Naturis zitten wat niet goed is? Ik ga nu over naar Naturis en dan kip/rund. Ik vind het echt soms zo door de bomen het bos niet meer zien hoor.

 
Geplaatst : 06/01/2015 1:01 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Naruris bevat een premix, dus synthetische vitamines en mineralen niet in optimale verbinding. In de premix zit ook menadion, wat naar mijn idee niet in voeding hoort. Sommige honden reageren daar niet goed op. Misschien kun je af en toe afwisselen met Alaska.

 
Geplaatst : 06/01/2015 1:58 pm
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Ik zou Naturis ophalen. Luna was net niet helemaal wakker, ik dacht effe ophalen, is ze niet thuis....

Maar ik maak de Naturis op. Ik ben er nu achter dat ik hier aan Kivo kan komen (wel met de auto), Alaska bij de dierenwinkel, Oervoer (ook met de auto) en Carnibest (thuisgebracht). En dan nu kiezen. Ik weet het dus niet.

Bij Oervoer weet ik niet zeker of daar alles wel inzit of dat ik er iets bij dien te geven, bij de andere weet ik dat als ik een combidoos bestel het goed is.

Maar als jij moet kiezen wat kies jij dan?

 

 
Geplaatst : 06/01/2015 2:15 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou denk ik Oervoer kiezen, omdat ik vertrouw op de kundigheid van de samenstellers ervan, maar ik zou het combineren met Alaska en eventueel Kivo. Het nadeel van Oervoer is dat er geen analyses zijn, het nadeel van Alaska is dat sommige varianten teveel calcium bevatten, het nadeel van Kivo is dat ze vrij vaag zijn over de samenstelling en het kopvlees en milt bevat, en het nadeel van Carnibest is de premix waarvan ik de samenstelling niet ken. Lastig he! Maar over allevier de merken hoor ik goede ervaringen, dus elke keuze is goed, zolang je pup het er 'goed op doet'. Merken afwisselen is sowieso goed.

 
Geplaatst : 06/01/2015 5:54 pm
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Dan maak ik de Naturis op en ga over op Oervoer en samen met de combibox van Alaska. Dan hoef ik maar 1 keer wat verder weg met de auto en Alaska kan ik zo op mijn fiets halen.

Nu we weer over zijn naar drie keer vlees en een keer brok is haar ontlasting zoveel anders en zoveel minder.

Ze poept ook weer gemakkelijker.

 

 
Geplaatst : 07/01/2015 11:08 am
(@ingridmc)
Berichten: 20
Lid
Topic starter
 

Hier geven we nu Naturis. En dat voelt nog steeds niet goed. Luna eet het wel op. Groeit ook goed. Maar ik vind haar poep nu anders dan bij de kivo. Dus als dit op is dan gaan we weer nadenken.

Ik vind de Carnivoer gewoon erg duur. De Kivo ligt daar net onder. De een kan ik ophalen hier bijna om de hoek. de ander moet ik de auto voor pakken.

Keuze genoeg zou ik zeggen.

En wij gaan over naar drie keer voeren per dag. Maar mijn man denkt dat als we om een uur of 5 de laatste hap geven ze de nacht dan niet doorkomt.

WIj denken om te beginnen om 7 uur, 12 uur en 17 uur. De meest handige tijden ivm brengen, halen van kinderen en het zelf eten van ons.

Maar kan dit?

 

 
Geplaatst : 17/01/2015 5:42 pm
Pagina 2 / 2
Deel: